A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot végzett az NN Biztosító Zrt.-nél (NN Biztosító), a 2019. november 5-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve.
A vizsgálat megállapította, hogy az NN Biztosító több tekintetben nem felelt meg az informatikai rendszer védelméről szóló jogszabályi rendelkezéseknek, így a jogosultságellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés kapcsán is merült fel probléma, illetve hiányosság.
Mivel volt gond?
A jegybank az életbiztosítási termékek szerződési feltételei kapcsán is több jogszabályi meg nem felelést tárt fel, így azokban például a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékekhez kínált eszközalapok esetében a befektetési politikától való szabálytalan eltérés lehetőségét azonosította. A biztosító termékfelülvizsgálati folyamatai tekintetében pedig az éves érdemi felülvizsgálat elmaradását, illetve annak nem megfelelő dokumentálását állapította meg.
Több tekintetben sem bizonyult megfelelőnek az ügyfelek tájékoztatása: a vizsgálat jogszabálysértést tárt fel az értékkövetéssel kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó előírások, a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetén az ügyfélnek nyújtandó éves tájékoztatást előíró, valamint a kiemelt információkat tartalmazó dokumentum tartalmi elemeire vonatkozó rendelkezések kapcsán.
Hiányos volt az NN Biztosító panaszkezelési szabályzata, valamint a honlapján nem szerepelt az online vitarendezési platformra mutató link. Nem válaszolták meg továbbá minden esetben határidőben az ügyfélpanaszokat, illetve nem teljeskörűen tájékoztatták a fogyasztókat a panasz elutasítása esetén a rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségekről.