A legnépszerűbb juttatások terén nem volt jelentős elmozdulás a tavalyi évhez képest” - ez derült ki Szent István Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem kutatóinak a Cafeteria TREND Magazin, az Országos Humánmenedzsment Egyesület, a Humán Szakemberek Országos Szövetsége és a BKIK támogatásával elkészített felméréséből. A legnépszerűbb kínálati cafeteria elem 2015-ben is a SZÉP kártya, amelynek mindhárom alszámlája egységesen népszerű, a válaszadó cégek 64 százaléka kínálja dolgozóinak a cafeteria keretében. Az Erzsébet utalvány (61 százalék) és az egészségpénztári hozzájárulás pedig elérik az (59 százalék) szintén a legnépszerűbb cafeteria kínálati elemek közé tartoznak – közölte a kutatás eredményeit együttműködő partnerünk, a HR Portál.
A dolgozók számára egy adóévben elkölthető cafeteria összegek szervezetenként meglehetősen eltérnek. A cégek mérete és a keretösszegek között nem találunk szignifikáns összefüggést. A 100 ezer forint alatti cafeteria keret ritka (2 százalék). Emellett 7 százaléknál jelenik meg 500 ezer forintnál magasabb juttatási csomag. „A cafeteriát működtető szervezetek 61 százaléka 150 ezer Ft és 400 ezer Ft közötti keretösszeget biztosít dolgozóinak. Az átlagos juttatási keret 2015-ben a tavalyi átlagot meghaladóan 312.000 forintra tehető. Figyelembe véve a munkáltatók közterhek megosztására vonatkozó válaszait, ez idén 262.800 Ft értékű nettó juttatásnak felel meg” - összegezte Fata László, a kutatást támogató Cafeteria TREND Magazin szakértője.
A kutatást vezető Dr. Poór József egyetemi tanár szerint „felmérésünk adatai továbbra is alátámasztják azt a korábbi évek során hasonlóan tapasztalt összefüggést, miszerint a cafeteria elterjedtsége a szervezeti nagysággal van szoros összefüggésben”. Az 1000 fő fölötti nagyvállalatok 88 százalékánál megtalálható a rugalmas juttatási rendszer valamely formája, addig a 10 fő alatti mikrovállalkozások csak 39 százaléka építette be ösztönzési rendszerébe a választható juttatásokat.