Az üzemeltetés és a karbantartás mellett a tűzvédelmi ellenőrzésekre is ügyelni kell a vállalkozásoknak. Ha ugyanis ezt elmulasztják, bírságra kell számítani, ráadásul egy elmulasztott ellenőrzés után bekövetkezett tűzesetnél a biztosító jó eséllyel nem fizet, ami egy nagyobb tűzkár esetében akár több százmilliós kár is lehet. A digitális tűzvédelmi rendszer azonban nem csak megkönnyíti a vállalkozások dolgát, de kikerülhetetlenné teszi az időben történő ellenőrzést is.
„Magyarországon több száz vállalkozás foglalkozik tűzvédelmi eszközök karbantartásával, akik nem csak a helyszínre mennek ki, ellenőrzik és matricázzák fel, hanem szükség esetén javítják is őket. Ha elvisznek egy porral oltót karbantartásra, szállítólevelet kell írni, de az átvételkor is készül dokumentum, a javítás közben is készül papír. Ezeket az adatokat digitalizálni kell, ez főleg szkennelés, vagy Excel-táblák töltögetése, de rosszabb esetben mindkettő, sőt van, aki kézzel írja” – magyarázta a tűzvédelemmel kapcsolatos munkafolyamatok papír alapú rögzítését Fekete Attila.
Négymillió digitális ellenőrzés
A tűzvédelmi szoftver minden folyamatot digitalizál és nem csak a tűzvédelmi berendezések ellenőrzésének idejére figyelmeztet, de rögzíti is az adatokat. A digitális rendszerre való átállással ráadásul egy gyári dolgozó, vagy egy bevásárlóközpontba látogató vásárló is nagyobb biztonságban érezheti magát tűzvédelmi szempontból, ha a tűzvédelmi berendezéseken QR-kódos azonosítókat lát. Ezeket bárki beolvashatja és meggyőződhet a berendezés karbantartottsági állapotáról.