A kutatás szereint a vállalkozások sok esetben spóroltak a munkatársaknak és a partnereknek szánt ajándékon is, számos helyen még a szokásos prémiumokat sem utalták ki. Az internetes lapban megjelent felmérés szerint a cégek több mint 90 százaléka ötszázezer forintnál kevesebbet költ a karácsonyi partira, a legtöbben 50-100 ezer forintot szánnak erre a célra, ám az összeg nagysága szorosan összefügg az adott cég méretével is.
A kutatás szerint idén a cégek egymás közti ajándékozása is visszafogottabb. A vállalatok csupán alig több, mint egyharmada küldött ajándékot partnereinek, minden hatodik cég pedig lemondott erről a korábbi gyakorlatáról. Az esetek 80 százalékában kisebb értékű ajándékot, például bort, csokoládét, vagy tollat küldtek a megkérdezettek. Mindent összevetve a többség 200 ezer forintnál kevesebbet szánt ajándékokra és üdvözletekre - derült ki. Az fn.hu megjegyzi továbbá, hogy a karácsonyi ünnepséget tartó cégek negyede számolt be olyan esetről, hogy valaki túl sok alkoholt fogyasztott az év végi rendezvényen és emiatt később kellemetlen helyzetbe került a munkahelyén.
Az Ipsos a vállalkozások év végi ajándékozási és ünneplési szokásairól készített kérdőívére 342, legalább 10 főt foglalkoztató cég első- vagy második szintű döntéshozói válaszoltak.