A holland cég szerdán azt közölte, hogy az idei első negyedévben éves összehasonlításban 8,9 százalékkal, 6,38 milliárd euróra nőtt az árbevétele az elemzői konszenzussal összhangban.
A söreladások organikusan 3 százalékkal csökkentek az első negyedévben éves összevetésben, elemzők előzetesen kisebb mértékű, 1,9 százalékos zsugorodással számoltak.
A csökkenő értékesítési volumen ellenére az elemzői várakozásoknak megfelelő árbevételhez a magasabb értékesítési árak mellett az európai és amerikai eladások vártnál kedvezőbb alakulása, valamint a drágább sörök iránti kereslet is hozzájárult.
A holland vállalat közlése szerint az Afrikát, Közel-Keletet és Kelet-Európát egyesítő régió, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régió első negyedéves eredményei a vártnál gyengébben alakultak, különösen a nigériai és a vietnámi eladások okoztak csalódást.
Az Afrikát, Közel-Keletet és Kelet-Európát egyesítő régióban 8,3 százalékkal csökkent, Amerikában 3,4 százalékkal bővült, Európában 2,3 százalékkal zsugorodott az értékesítés, a legnagyobb mértékben, 10,5 százalékkal pedig az ázsiai és csendes-óceáni régióban csökkentek az eladások az első negyedévben éves szinten.
A Heineken fenntartotta a 2023-as profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését. A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye 3,10 százalékos pluszban, 103,00 eurón állt az amszterdami tőzsdén szerdán 12.40-kor. A Heineken árfolyama szerdán több mint egyéves csúcsot ért el.