A Kentucky Fried Chickennek jelenleg 21.500 étterme van a világban, azok számát belátható időn belül 60.000-re szeretnék növelni. Az út nem látszik könnyűnek, mivel a nagy vetélytársnak, a Mac-nek kerek 40.000 étterme van – de Oroszországban és több fejlődő országban, már sikerült a második helyre szorítani.
Roger Eaton, a KFC dél-afrikai származású vezérigazgatója úgy számol: a világ 12 legnagyobb országában (Kínát kivéve) annyi éttermük van, hogy egymillió lakosra jut azokból egy – ezek szerint a fejlődési lehetőségek óriásiak. Új éttermeik célpontjai: a városok kivezető útjai, autópálya-csatlakozópontok, belvárosokban bevásárló-központok, pályaudvarok.
A terjeszkedés technikai korszerűsítést is jelent: a vendég érintőképernyőn rendelhet, az ételt asztalhoz viszik, mivel a rendszer a nyugta alapján érzékeli, hol foglalt helyet a vevő. Az új szisztémát világszerte bevezetik.
A KFC éttermei közül nem kevés van franchise-alapon egy-egy vállalkozó birtokában, de nagy éttermi konszernek is bekacsolódnak. Így például az Amrest, a lengyel nagyvállalat, amely egyaránt üzemeltet KFC, Burger King, Pizza Hut és Starbucks logó alatt működő egységeket – Németországban például 25 KFC-étterem az Amresté. Nem mindenki tudja azt sem, hogy a KFC, ugyanúgy, mint a Pizza Hut vagy a Taco Bell, a Yum Brands, a világ legnagyobb gasztronómiai konszernjének része.
(Forrás: Die Welt)