Ha fényes a kirakat, több a bevétel - csak nálunk nem?

November elejétől az üzlethelyiségek, plázák, éttermek, szállodák sőt a közterületek is elkezdenek ünnepi fénybe öltözni. Nyugat-Európai vagy tengerentúli összehasonlításban azonban nem mondható elég „fényesnek” a helyzet Magyarországon, nálunk a tulajdonosok óvatosabban vizsgálják az üzletdekoráció és a megtérülés összefüggését.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fényes az üzlet, nagyobb a bevétel - külföldön erre ügyelnek, nálunk nem annyira

Immáron 40 éve, hogy egy francia „fénydivat-tervező”, Jean-Paul Blachere bevezette a piacra a "joylight" fényfüggönyt, mely megkerülhetetlen világítási termékké vált homlokzatokon, utak felett, fákon. Felhasználása multifunkcionális, így széles körben elterjedt világítási termékké vált.

„A külföldi kereskedők megértették, ha barátságosabb az üzlet, nagyobb a bevétel” – mondta el Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának vezetője az OGH Hírügynökség kérdésére, aki arra világított rá, hogy nyugat-európai vagy tengerentúli összehasonlításban sajnálatos módon nincs még kellő tradíciója, kultúrája az üzlethelyiségek (fény)dekorációjának Magyarországon. Nyilván a speciális magyar gazdasági helyzet, a kiskereskedelmi fogyasztói trendek, igények is hozzájárulnak ehhez. Jelenleg az alacsonyan vagy magasra pozicionált üzleteknek vannak növekedési lehetőségei, míg a középre pozicionáltak a túlélésért küzdenek.

A kiskereskedelmi trendeket illetően 2013 szeptemberében a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének végre immár minden komponense növekedésbe váltott, így a komplex mutató értéke is magasabb, mint a második negyedévben. „E pozitív fordulat láttán már csak az a kérdés, hogy a bizalom mikor érezteti hatását a kereskedelemben is. Úgy vélem, hogy a folyamat megalapozhat némi kereskedői optimizmust az utolsó negyedéves, év végi ünnepi forgalmat illetően” – kommentálta korábban az adatokat Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. (A lakosság egyelőre inkább spórol, mintsem költekezne.)

A cégek is egyre kevesebbet költenek karácsonykor
Erősen visszaestek az ajándékozásban érdekelt vállalatok karácsonyi megrendelései, és kisebb összegűek is lettek: a megkeresett cégek alig ötöde ajándékoz karácsonykor, míg 10 éve még kétszer ennyi cég költött reklámajándékra.
Csukás Csongor, a BNP Paribas Real Estate magyarországi és csehországi leányvállalatának vezérigazgatója illetve a romániai ingatlankezelési üzletág vezetője megerősítette, hogy a magyar (fény)dekorációs kultúrában nem vagyunk a nemzetközi színvonal közelében sem. „Külföldön járva gyönyörű fénykavalkádot láthat az ember a kiemelt ünnepi időszakokban, elterjedtek a 3D-s fénnyel kombinálható installációk, ráadásul nem statikus, hanem dinamikusan mozgó fénykompozíciók a dominánsabbak. Nyilván a hazai üzemeltetők látják a szükséget, de azt is érzékelik, hogy néhány millió forintból nem lehet megoldani egy bevásárlóközpont fénydekorációját. Jól meg kell alapozni viszont a döntést a tulajdonos felé egy ekkora befektetésnél, ahol az eredmény ráadásul nem mérhető könnyen. A marketing és a pénzügyi illetve üzemeltetési szempontok egy ilyen kérdésben szembekerülhetnek egymással”.

Az ingatlanpiaci szakember szerint két dolog szól azért a díszvilágítási kultúra fejlődése mellett is: az igény a kiskereskedelmi oldalon és fogyasztók oldalán is jelen van, a szakmai tudás pedig meg van hozzá Magyarországon. (Igaz, a kereslet behatárolt, a piac mérete miatt 2-3 professzionális szolgáltatót bír el a piac). A kiskereskedelmi ingatlanok, plázák, üzlethelyiségek egyediségét pedig egyértelműen kiemeli egy szépen megtervezett díszvilágítás illetve dekoráció.

Pintye Tímea, a Blachere Illunination Hungary ügyvezetője szerint az itthoni tapasztalatok alapján a látvány, a szezonális dekoráció sokszor még igen fantáziátlan, sablonos, évek óta nem frissül. Cégük 2005-től foglalkozik kiemelten a Blachere termékeivel, a francia anyacég Európa egyik legnagyobb fénydekorációs vállalata. A szakember meglátása szerint bár a beruházások legalább 3-5 évre szólnak, nagyon jól kell mennie egy kiskereskedelmi egységnek, vagy akár szállodának, hogy 3 éven belül fénydekorációt cseréljen. Ezért járható út a bérbeadás, így ugyanis nem kell karbantartani, tárolni, majd eladni a díszvilágítási és dekorációs termékeket, sőt a látványt bizonyos mértékben évről-évre frissíteni is lehet.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo