Győzött az autógyártók lobbija, elmarad a szigorítás

Németország példáját követve számos európai ország, köztük Magyarország is tiltakozásának adott hangot a bevezetés előtt álló Euro 7 szabvány kipufogógáz-kibocsátás korlátozásával kapcsolatban. 

Az autógyártók lobbija célba ért, hisz a személyautók esetén változatlanok maradnak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékek. Jó hír ez azoknak a cégeknek, akik a flottamenedzsment körében tevékenykednek, köztük a Next Autonak is, hisz egyelőre nem rakódnak rá az árakra újabb extra magas gyártási költségek.

Euro 7: az utolsó károsanyag-kibocsátási norma

A sikeres lobbi következményeként az Euro 7 a szigorúbb határérték helyett egyenlőséget tesz a benzines és dieseles járművek között. Ha a lobbi nem ér célba, akkor negatív következményként a megfizethető, hagyományos meghajtású gépjárművek árai drasztikus emelkedésnek indulnak.

Várhatóan ez az utolsó euroszabályozás a kipufogógázok kibocsátása terén, hisz 2035-től kizárólag az emissziómentesnek tekintett akkumulátorral szerelt elektromos és hidrogén tüzelőanyag-cellás autókat lehet csak újonnan forgalomba helyezni.

Ugyan emissziómentesnek tekintik az elektromos autókat, viszont az EU-ban 229 gramm CO2 kibocsátásával jár átlagban 1 kWh villamos energia előállítása, ami Németországban 420 gramm. Hazánkban a paksi atomerőmű által termelt áram átlaga 243 gramm/kWh.

Mit tartalmaz az Euro 7-es norma?

A tervek értelmében 4,5 mg-ra csökkentették volna a kilométerenkénti kibocsátható szilárd részecskék tömegének mennyiségét. A nitrogén-oxidok emissziós határértéke pedig 60 mg/km lenne egyaránt a diesel- és benzinüzemű autók esetében.

A 2025-ben életbe lépő új szabályozás kitér a fékporra és a gumikopásra is. Utóbbival a környezetbe kerülő mikroműanyagok száma csökkenhet. A fékpor esetében jelentős csökkenést ír elő, ami a jelenlegi 7 mg/km helyett mindössze 3 mg/km lehet. Ezek az elektromos járművekre is vonatkozó követelmények lesznek.

Az autógyártók lobbijának hatására a szigorítások kizárólag a buszok és nehézgépjárművek esetében lépnek életbe, míg a személyautóknál csupán a fékekre és gumiabroncsokra vonatkozó szigorításokkal változik az Euro 6-os szabvány. 

Az új norma az elektromos járművek terén is további szigorítást hoz. Egy elektromos autó akkumulátora esetében 5 év és 100 000 km megtétele után minimum az újkori kapacitás 80 százalékát kell teljesítenie. 8 évesen vagy 160 000 km megtétele után még 70 százalékos teljesítmény az elvárás. 

Drágulnak és eltűnhetnek a hagyományos motorral szerelt autók

A gyártók véleménye, hogy minimum 1000 euró körüli emelkedést okoznának a kipufogógáz-utókezelési technikák vagy a katalizátor fűtésére szolgáló rendszerek beépítése. A lóerők csökkentése, és a motorba való beépítéshez szükséges hely hiánya miatt inkább a kisebb és olcsóbb típusok megszüntetése várható. 

Van még lehetőség arra, hogy akár a kisebb, akár a nagyobb V8-as típusokat bérelje rövidebb hosszabb távon, ezért érdemes körülnézni a fent említett cég honlapján található ajánlatok között.
 

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo