Gyorsan tanulnak a magyar vállalkozók

Három-öt százalékos megtakarítást hoz idén átlagosan a villanyszámlán a szolgáltatóváltás az ALTEO belső felmérése szerint - Egyre több kis- és közepes cég versenyezteti a különböző energiakereskedőket

3-5 százalékot spórolnak a kkv-k a szolgáltatóváltással az idei áramtarifáikhoz képest, egyre több kis- és közepes vállalkozás versenyezteti tudatosan energiabeszállítóit – derül ki az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. saját ügyfélportfólióján végzett elemzéséből. A kiélezett versenyben a fogyasztók megtartása is egyre nagyobb kihívást jelent az energetikai szolgáltató cégeknek, nem véletlen, hogy már a saját energiakereskedőtől kért ajánlatokban is kedvezményekkel igyekeznek megtartani partnereiket a cégek.

Tévedés azt hinni, hogy nem lehet csökkenteni a fogyasztást - Kép: SXC

Az átlagosan 3-5 százalékos megtakarítás a vállalkozások számára kilowattóránként fél-egy forintot jelent. Ez a legkisebb fogyasztási kategóriában – évi 50-200 ezer kilowattóra – is akár 100-150 ezer forint megtakarítását eredményez. „Ez a havi 8-12 ezer forintos költségcsökkentés a lélektani határ. Ezért még a legkisebb vállalkozások is belevágtak idén az energiakereskedők megversenyeztetésébe” – ismerteti a tapasztalatokat Kis Gergely, az ALTEO energiakereskedelmi igazgatója. Fogyasztási egységenként hasonló mértékű megtakarítást érhettek el a következő kategóriába – 200-500 ezer kilowattóra áram évente – tartozó cégek is. Ettől fölfelé viszont a spórolás mértéke 5-10 fillér körül alakul fogyasztási egységenként.

Az idei év másik tanulsága, hogy míg 2-3 évvel korábban a kkv-szegmens képviselői elsősorban beszerzési társulásokba tömörülve igyekeztek kedvező árakat kialkudni maguknak a piacon, ma már egyedül is belevágnak a folyamatba. „Rájöttek a cégek, hogy egyáltalán nem ördöngösség az energia beszerzés megversenyeztetése, ráadásul igenis folyik a verseny a kisfogyasztókért is” – mondja Kis Gergely.

Egyre több kis- és közepes vállalkozás tartja a versenyképesség egyik eszközének az áram és gáz olcsóbb beszerzését. Ennek megfelelően a kérdés is sok helyen a stratégia döntéshozó kezébe került. Néhány éve az volt a jellemző, hogy a cégek közel egy ötödében az energiakérdésekért nem a cégvezető, hanem a titkárnő vagy az irodavezető felelt. „Ez ma már az esetek döntő többségében nem így van. Egyre többször kerül sor arra, hogy a személyes egyeztetéseken a legfelsőbb szintű vezetéssel egyeztetünk” – mutat rá a kérdés stratégia fontosságát jelző változásra az ALTEO energiakereskedelmi igazgatója.

Az áramkiadások faragásának a kedvező árú beszerzés ugyanakkor csak egy része, az energetikai társaság szakértői szerint. „Tévhit ugyanis, hogy a vállalati áramfogyasztást nem lehet jelentősen mérsékelni” – mutat rá Kis Gergely. Habár a céges energiaracionalizálási projekteknek csak egy kisebb része érinti az áramfelhasználás mérséklését, éves szinten akár 10 százalékkal is lehet faragni a villamosenergia-felhasználáson.

Ráadásul az áram esetében sokkal fontosabb a humán tényező. Csak az irodák és a munkaterületek megfelelő megvilágításával 2-4 százaléknyi költséget lehet megspórolni, míg az ésszerű nyári belsőhőmérséklet-szabályozással, légkondicionáló használattal további 3-6 százalék is lehet a megtakarítás. „A mérési adatok sok esetben megdöbbentőek, és már pusztán ez is elég ahhoz, hogy felelősségteljesebben használják a világítást és a légkondicionálót az irodában” – mutat rá az energiakereskedelmi igazgató. Az ALTEO kereskedelmi igazgatója szerint sok esetben már a mérési adatokra alapozott tájékoztató anyag is hatásos eszköz lehet a cégvezetés kezében.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo