GDPR – gyakori kérdések: igényelhetek kártérítést?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés:

Igényelhetek kártérítést, ha visszaélnek az adataimmal?

Válasz:

Igen. Kártérítést igényelhet, amennyiben egy vállalkozás vagy szervezet nem tartotta tiszteletben az adatvédelmi jogszabályokat, és ön vagyoni (pl. pénzügyi veszteség) vagy nem vagyoni (pl. stressz vagy a jó hírnév megsértése) kárt szenvedett. Panaszát benyújthatja az érintett vállalkozásnak vagy szervezetnek, illetve a nemzeti bíróságoknak.

Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti uniós tagállam bírósága előtt kell megindítani. Alternatív megoldásként az ilyen eljárás megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti uniós tagállam bírósága előtt is.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Ha például ön rendelést ad le egy weboldalon, amelyet kibertámadás ér, mivel nem elég biztonságos. Hitelkártyaadatai ezután egy másik weboldalra kerültek, és olyan cikkeket vásárolnak a segítségével, amelyeket ön nem rendelt meg. Ebben az esetben ön kártérítést igényelhet a weboldaltól az anyagi kár miatt, mivel az adatkezelés során nem biztosították a megfelelő védelmet, ezzel megszegve az adatvédelmi jogszabályt.

Előző kérdés: tehet helyettem panaszt civil szervezet?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo