Fényevő a fogyasztó

A kereskedelmi ingatlanok vagy akár azok a fesztiválok, amelyek jól használják a fényeket, több látogatót és ezzel több bevételt is vonzanak. A nemzetközi LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület tanulmánya szerint a fény megsokszorozza a látogatottságot.

A fény nem csak a bogarakat, hanem a vevőket is vonzza - Kép: Pixabay

A fény vonzza a tekintetet, és ebből is adódik a jól ismert tény, hogy a fény „magához húzza” a tömegeket. Amikor pedig ezt tudatosan, műsoros bemutatóként, show-műsorként alkalmazzák, a fény vonzereje megsokszorozódik – mondta Pintye Tímea, a Blachere Illumination magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A legutóbbi felmérés behatóan vizsgálta a világ 26 nagyvárosában szervezett rendezvényeket, közöttük a lyoni „Fête des Lumières”-t (Franciaország), az „Osaka Hikari-Renaissance of Light Festival”-t (Japán), a „Madellin Christmas Lighting”-ot (Kolumbia) és a Kanadában rendezett „Montréal en Lumière”-t. Az eredmények alátámasztják a fény tömegvonzását. Emelkedtek a bevételek, nőtt a turizmus, munkalehetőségek jöttek létre, és a városkép is megújult. Tehát az összes vizsgált mutató pozitív eredményt hozott. A fény igen lényeges tényező a kereskedelmi ingatlanoktól kezdve a rendezvényeken át a teljes városképet illetően.

Megtérülő befektetés

A befektetések megtérülése természetesen nagyban függ a látogatók számától és a generált kereskedelmi kínálat nagyságától. Az átlagos vásárlói költés a 29 eurótól (Glasgow) 116 euróig (Göteborg) terjedő skálán mozgott az egyéni látogatókra lebontva. Ez utóbbi svéd nagyvárosban a karácsonyi díszvilágítások hatásának betudható gazdasági hasznot 185 millió euró összegre becsülték, amelyből 18% a vendéglátásban, 17% a kiskereskedelmi vásárlásokban, 5% az éjszakai szórakozásban csapódott le, és 40% tudható be a turisták ajándékvásárlásainak. Ez a haszon egy Budapest méretű város esetében elérheti a 115 milliárd forintot – összegezte a fény és díszvilágítás kereskedelmi bevételekre gyakorolt pozitív hatását a Blachere Illumination magyar ügyvezetője.

Eladni, tudat alatt
A labilis gazdasági viszonyok közepette minden vállalkozás pengeélen táncol, és kiszolgáltatott helyzetben van, talpon maradásuk pedig még inkább az eladások függvénye. Ilyen időszakban a cégvezetőknek elengedhetetlen megtalálniuk azokat az eszközöket, melyekkel magukhoz vonzhatják és vásárlásra ösztönözhetik vevőiket.
A lyoni Fête des Lumières szervezői azt is kiemelték: „Egy újfajta színházat, bemutatótermet hoztunk létre a szabad ég alatt, ahol 2008 óta mintegy 30 műalkotás kelt új életre, 1,5 millió eurónyi üzleti forgalmat hozva az alkotóknak!”

Bónusz a városképnek

A „fényes” eseményeknek az egész évre kiható hasznai vannak. „Az ilyen rendezvények fejlesztik a városok kultúráját, pezsdítő katalizátorai a művészeteknek és kreatív iparágaknak csakúgy, mint a helyi lakosok önfelismerésének” – jegyzi meg Pintye Tímea.

A városok némelyike arra is felhasználja ezeket az ünnepi eseményeket, hogy a lakosság figyelmét ráirányítsa az alacsony fogyasztású technológiákra, magára az energiatakarékosságra. Lyon például, olyan „előremutatóan erkölcsös” eseményként hirdeti a maga fesztiválját, amely a város évenkénti összes világítással kapcsolatos fogyasztásának mindössze 0,1%-t teszi ki, köszönhetően az általánosan használt LED-technológiának, amely a lakosság többsége körében is egyre népszerűbb.

Ha fényes a kirakat, több a bevétel – csak nálunk nem?
November elejétől az üzlethelyiségek, plázák, éttermek, szállodák sőt a közterületek is elkezdenek ünnepi fénybe öltözni. Nyugat-Európai vagy tengerentúli összehasonlításban azonban nem mondható elég „fényesnek” a helyzet Magyarországon, nálunk a tulajdonosok óvatosabban vizsgálják az üzletdekoráció és a megtérülés összefüggését.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo