Fényevő a fogyasztó

A kereskedelmi ingatlanok vagy akár azok a fesztiválok, amelyek jól használják a fényeket, több látogatót és ezzel több bevételt is vonzanak. A nemzetközi LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület tanulmánya szerint a fény megsokszorozza a látogatottságot.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fény nem csak a bogarakat, hanem a vevőket is vonzza - Kép: Pixabay

A fény vonzza a tekintetet, és ebből is adódik a jól ismert tény, hogy a fény „magához húzza” a tömegeket. Amikor pedig ezt tudatosan, műsoros bemutatóként, show-műsorként alkalmazzák, a fény vonzereje megsokszorozódik – mondta Pintye Tímea, a Blachere Illumination magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A legutóbbi felmérés behatóan vizsgálta a világ 26 nagyvárosában szervezett rendezvényeket, közöttük a lyoni „Fête des Lumières”-t (Franciaország), az „Osaka Hikari-Renaissance of Light Festival”-t (Japán), a „Madellin Christmas Lighting”-ot (Kolumbia) és a Kanadában rendezett „Montréal en Lumière”-t. Az eredmények alátámasztják a fény tömegvonzását. Emelkedtek a bevételek, nőtt a turizmus, munkalehetőségek jöttek létre, és a városkép is megújult. Tehát az összes vizsgált mutató pozitív eredményt hozott. A fény igen lényeges tényező a kereskedelmi ingatlanoktól kezdve a rendezvényeken át a teljes városképet illetően.

Megtérülő befektetés

A befektetések megtérülése természetesen nagyban függ a látogatók számától és a generált kereskedelmi kínálat nagyságától. Az átlagos vásárlói költés a 29 eurótól (Glasgow) 116 euróig (Göteborg) terjedő skálán mozgott az egyéni látogatókra lebontva. Ez utóbbi svéd nagyvárosban a karácsonyi díszvilágítások hatásának betudható gazdasági hasznot 185 millió euró összegre becsülték, amelyből 18% a vendéglátásban, 17% a kiskereskedelmi vásárlásokban, 5% az éjszakai szórakozásban csapódott le, és 40% tudható be a turisták ajándékvásárlásainak. Ez a haszon egy Budapest méretű város esetében elérheti a 115 milliárd forintot – összegezte a fény és díszvilágítás kereskedelmi bevételekre gyakorolt pozitív hatását a Blachere Illumination magyar ügyvezetője.

Eladni, tudat alatt
A labilis gazdasági viszonyok közepette minden vállalkozás pengeélen táncol, és kiszolgáltatott helyzetben van, talpon maradásuk pedig még inkább az eladások függvénye. Ilyen időszakban a cégvezetőknek elengedhetetlen megtalálniuk azokat az eszközöket, melyekkel magukhoz vonzhatják és vásárlásra ösztönözhetik vevőiket.
A lyoni Fête des Lumières szervezői azt is kiemelték: „Egy újfajta színházat, bemutatótermet hoztunk létre a szabad ég alatt, ahol 2008 óta mintegy 30 műalkotás kelt új életre, 1,5 millió eurónyi üzleti forgalmat hozva az alkotóknak!”

Bónusz a városképnek

A „fényes” eseményeknek az egész évre kiható hasznai vannak. „Az ilyen rendezvények fejlesztik a városok kultúráját, pezsdítő katalizátorai a művészeteknek és kreatív iparágaknak csakúgy, mint a helyi lakosok önfelismerésének” – jegyzi meg Pintye Tímea.

A városok némelyike arra is felhasználja ezeket az ünnepi eseményeket, hogy a lakosság figyelmét ráirányítsa az alacsony fogyasztású technológiákra, magára az energiatakarékosságra. Lyon például, olyan „előremutatóan erkölcsös” eseményként hirdeti a maga fesztiválját, amely a város évenkénti összes világítással kapcsolatos fogyasztásának mindössze 0,1%-t teszi ki, köszönhetően az általánosan használt LED-technológiának, amely a lakosság többsége körében is egyre népszerűbb.

Ha fényes a kirakat, több a bevétel – csak nálunk nem?
November elejétől az üzlethelyiségek, plázák, éttermek, szállodák sőt a közterületek is elkezdenek ünnepi fénybe öltözni. Nyugat-Európai vagy tengerentúli összehasonlításban azonban nem mondható elég „fényesnek” a helyzet Magyarországon, nálunk a tulajdonosok óvatosabban vizsgálják az üzletdekoráció és a megtérülés összefüggését.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo