Az Economist Intelligence Unit felmérése kiemeli, hogy a globális biztosítók kiadásainak jelentős része a technológiai beruházásokra összpontosul. A kutatás szerint 87 százalékuk fejleszteni kívánja a rendszereit a 2021-es életbe lépés előtt.
Új termék: reputációbiztosítás
Celebkultúrában élünk, olyannyira, hogy az üzleti élet szereplői is a nyilvánosság szeme előtt vannak. A közösségi média által vezetett hírarénában a reputációvesztés rizikója óriási. A nagyfokú láthatóság miatt ma több a lehetőség a hibázásra, mint korábban bármikor. Így keresettek lettek a
reputációvesztésre köthető biztosítások.
„A 2017 májusában nyilvánosságra hozott, régóta várt standard célja, hogy valamennyi biztosítási szerződéstípus számára egységes követelményeket teremtsen a pénzügyi beszámolókra vonatkozóan. Ahhoz, hogy megfeleljenek, a biztosítóknak részletesebb adatokra és átfogóbb számításokra lenne szükségük, jelentősen többre, mint ami a jelenlegi könyvelési gyakorlathoz szükséges. Felmérésünk azt mutatja, hogy a biztosítók többsége időt és pénzt nem kímélve dolgozik azért, hogy időben megfeleljen a szabályoknak” – mondta el Hauer Judit, a Deloitte Aktuárius és Biztosítási Megoldások csoportjának vezetője.
Az öt évvel ezelőtti, a végleges standard kihirdetése előtt végzett Deloitte kutatás azt mutatta, hogy a biztosítóknak csupán 7 százaléka tervezett 50 millió eurónál többet költeni. „A jelentős és egyre növekvő költségek ellenére azt látjuk, hogy a megkérdezett biztosítók 90 százaléka biztos abban, hogy tartani fogja a határidőt Az IFRS 17 szabályozás fontos lépés az egységes, univerzális könyvelési nyelv eléréséhez, ugyanis javítja az átláthatóságot és az összehasonlíthatóságot” – tette hozzá Hauer Judit.
„A technológiai beruházások mellett a biztosítók specialistákat is szívesen alkalmaznak, hogy támogassák a hatékonyabb együttműködést a pénzügyi, aktuáriusi és egyéb osztályok között. A munkaerőhiánnyal azonban nekik is meg kell küzdeniük: az aktuáriusi és könyvelői szakértelemmel rendelkezők piacán a fő nehézség, hogy a standard betartásához szükséges adatok különböző helyről származhatnak és új módszerekkel kell feldolgozni azokat” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Pénzintézeti szektorának vezetője.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében.
Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.