A mintegy 50 startup cég között végzett felmérésből kiderült, hogy a nem informatikai munkák öt terület köré csoportosulnak: értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, HR, üzleti elemzés/döntéstámogatás. Minden pozícióra igaz: valamilyen szintű informatikai affinitás szükséges hozzá.
A startup cégek szeretik belülről kinevelni az utánpótlást, a piacról elsősorban rutinosabb 3-5 éves szakmai múlttal rendelkező jelölteket keresnek. Olyanokat, akik az első naptól értéket tudnak teremteni.
Az Xlabs megkérdezte a cégektől, milyen csatornákon találják meg új munkatársaikat. A legerősebb eszköz a dolgozói ajánlás (75% tette az első három közé), majd a közösségi média (50%), a saját hirdetés/a jelöltek direkt megkeresése következik (44%). Mögötte végzett a fejvadász/közvetítő és az egyetemi rendezvények.
A multiktól is tudnak szakembert elcsábítani
A fizetési adatok olyan startup cégekre vonatkoznak, amelyek átestek legalább egykörös tőkebefektetésen, növekedési pályára álltak, pénzügyi mérlegük pozitív. Ők már képesek elhozni nagy multiktól is tapasztalt szakembereket. Nagyban függ az ajánlott bér attól, mennyi év és mennyire releváns szakmai tapasztalattal rendelkezik a munkavállaló: egy-egy év plusz vagy mínusz jelentősen mozgatja a bért.
Kínált fizetések
Forrás: az Xlabs Kft. 2018. márciusi felmérése