A képviselő hangsúlyozta, hogy a korábbi kormányok idején végrehajtott, elhibázott privatizáció okozza a Dunaferr évek óta tartó kálváriáját, a vállalat emiatt nem tudta kihasználni az acélipari konjunktúrát, nem hajtott végre olyan beruházásokat, amelyek mind környezetvédelmi szempontból, mind válságállóság terén erősebbé tennék a céget.
Palkovics László technológiai és ipari miniszter szeptember 30-án jelentette be, hogy a kormány megvizsgálja, hogyan lehetne megmenteni a nehéz helyzetbe került acélművet, amely mindkét nagyolvasztóját leállította. Megjegyezte, hogy a kabinet nehéz helyzetben van, mivel magánvállalatról van szó, ezért az állami beavatkozás lehetőségei erősen korlátozottak, ráadásul az elrontott privatizációt követően azt sem lehet tudni, ki a tényleges tulajdonos, és jelenleg nincs legitim vezetése sem a vállalatnak.
A tárcavezető akkor hangsúlyozta, a cég történetében még sohasem történt olyan, hogy a nagyolvasztókat leállították volna, és a szakemberek szerint nagyjából két hónapig tartható fenn ez az állapot.
A Dunaferr a honlapján jelentette be, hogy az egyik nagyolvasztó hetekkel ezelőtti leállítása után szeptember 16-án a másik nagyolvasztóját is leállította, mert a termeléshez szükséges koksz beszállítását évtizedek óta végző partner, a Donau Brennstoffkontor GmbH (DBK) váratlanul megtagadta a szállítást. A közlemény szerint a koksz mint nélkülözhetetlen alapanyag hiánya miatt bekövetkezett kényszerű leállás azt jelenti, hogy jelenleg nincs lehetőség nyersvas- és acélgyártásra a cégnél.