A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék.
Nem szükséges a személyes megjelenés
Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.
A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel.
A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.