Egyre több cég esküszik a flottakártyára

Az utóbbi években egyre többen veszik igénybe a flották méretéhez szabott kedvezményeket biztosító szolgáltatásokat, a nagy járműparkkal rendelkező személyszállító vagy fuvarozó vállalatok mellett a kisebb, akár néhány cégautóval rendelkező vállalkozások is.

Egyre többen tankolnak flottás üzemanyagkártyával - Kép: Pixabay

Nőtt a flottakártyát használó kisvállalkozások száma az utóbbi években. A kis és közepes járműflottát fenntartó cégek körében a szolgáltatás a feltöltő kártyás megoldásnak köszönhetően terjedt el, melynek segítségével a vállalkozók előre feltölthetik számlájukra a tankolásra szánt összeget, így a lehető legteljesebb mértékben kontrollálhatják az üzemanyagköltéseket, s ezzel csökkenteni tudják kiadásaikat.

Ügyvédi irodák, pékségek is megtalálhatóak már az olyan kisvállalkozások körében, akik ugyan csak két vagy három cégautóval rendelkeznek, de a nagy flottával rendelkező személyszállító vagy fuvarozó vállalatokhoz hasonlóan flottakártya használatával kontrollálják az üzemanyag-vásárlásra szánt kiadásaikat. A kisvállalkozók körében a LUKOIL Magyarország információi szerint a feltöltő kártyás megoldás fokozta a szolgáltatás népszerűségét az utóbbi években. (Amúgy is a legtöbbet úgy spórolhatnak a vállalkozások a benzinnel, ha pontosan tudják, merre járnak a cégautók.)

A flottakártyák terjedéséhez hozzájárult az is, hogy a gazdasági válságot követően még inkább költségérzékennyé váltak a vállalatok, így folyamatosan nőtt az érdeklődés az üzemanyag-kiadások pontos ellenőrzését és a gépjárművek tankolásával járó dokumentáció egyszerűsítését lehetővé tevő megoldások iránt. 2014 első negyedévében emellett jelentősen nőtt a kártyás eladások száma a kkv-k és a nagyvállalati ügyfelek körében egyaránt. Ennek oka, hogy a vállalkozások a legalacsonyabb árat kínáló társaságot részesítik előnyben.

A vállalkozások a flottakártyát akár havi 300 literes fogyasztástól igénybe vehetik, és már ennél a mennyiségnél is literenként bruttó 5 forintot takaríthatnak meg. Ez egy nagyobb flottára levetítve éves szinten komoly összeget jelent. Ha például egy kisebb vállalkozás 3 olyan személygépkocsival rendelkezik, amelyek átlagfogyasztása 7 liter, ezzel pedig évente körülbelül 30.000 km-t tesznek meg, akkor egy év alatt 6300 liter üzemanyagot fogyasztanak, s így a flottakártya használatával elérhető megtakarítás éves szinten legalább 30.000 forint lesz. Ennek is köszönhető, hogy az utóbbi években egyre többen veszik igénybe a flották méretéhez szabott kedvezményeket biztosító szolgáltatásokat, a nagy járműparkkal rendelkező személyszállító vagy fuvarozó vállalatok mellett a kisebb, akár néhány cégautóval rendelkező vállalkozások is.

A flottás kocsi használt autóként is megéri?
Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo