Dráma, a McDonald's kiesett a top 10-ből

Immár a tizedik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 482,2 milliárd dollár, 18 százalékkal több a tavalyinál.

A verhetetlen márka (Fotó: Pixabay)
A verhetetlen márka (Fotó: Pixabay)

A lista második helyén a Microsoft áll, márkaértéke 32 százalékkal 278,3 milliárd dollárra nőtt. A harmadik helyezett Amazon márkaértéke 10 százalékkal 274,8 milliárd dollárra emelkedett.

A negyedik a Google, amelynek értéke 28 százalékkal 251,75 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik pedig a Samsung, 17 százalékos növekedéssel 77,7 milliárd dollárra.

A hatodik helyezett a Toyota 10 százalékos márkaérték növekedéssel 59,8 milliárd dollárra, a hetedik a Coca-Cola, amelynek a márkaértéke tavalyhoz hasonlóan idén is 57,5 milliárd dollár. A listán a nyolcadik a Mercedes-Benz 10 százalékos értéknövekedéssel 56,1 milliárd dollárra, a kilencedik a Disney 14 százalékos növekedéssel 50,3 milliárd dollárra. A tízes listát a Nike zárja, amelynek a márkaértéke 18 százalékkal 50,3 milliárd dollárra emelkedett.

A McDonald's kiesett a top 10-ből, márkaértéke 6 százalékkal 48,65 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egy időben a Nike először került be a legjobb tíz közé.

A top 100 márka összértékének 53 százalékát adta a lista első tíz helyezettje.

A top 100 márka összértéke 3088 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 2667 milliárd dollárról, azaz 16 százalékkal emelkedett, az Interbrand-mutató először haladta meg a 3 ezer milliárd dollárt.

A legjelentősebb értéknövekedést a Microsoft, a Tesla és a Chanel márkák mutatták, mindegyik 32 százalékkal drágult.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo