Dráma, a McDonald's kiesett a top 10-ből

Immár a tizedik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 482,2 milliárd dollár, 18 százalékkal több a tavalyinál.

A verhetetlen márka (Fotó: Pixabay)
A verhetetlen márka (Fotó: Pixabay)

A lista második helyén a Microsoft áll, márkaértéke 32 százalékkal 278,3 milliárd dollárra nőtt. A harmadik helyezett Amazon márkaértéke 10 százalékkal 274,8 milliárd dollárra emelkedett.

A negyedik a Google, amelynek értéke 28 százalékkal 251,75 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik pedig a Samsung, 17 százalékos növekedéssel 77,7 milliárd dollárra.

A hatodik helyezett a Toyota 10 százalékos márkaérték növekedéssel 59,8 milliárd dollárra, a hetedik a Coca-Cola, amelynek a márkaértéke tavalyhoz hasonlóan idén is 57,5 milliárd dollár. A listán a nyolcadik a Mercedes-Benz 10 százalékos értéknövekedéssel 56,1 milliárd dollárra, a kilencedik a Disney 14 százalékos növekedéssel 50,3 milliárd dollárra. A tízes listát a Nike zárja, amelynek a márkaértéke 18 százalékkal 50,3 milliárd dollárra emelkedett.

A McDonald's kiesett a top 10-ből, márkaértéke 6 százalékkal 48,65 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egy időben a Nike először került be a legjobb tíz közé.

A top 100 márka összértékének 53 százalékát adta a lista első tíz helyezettje.

A top 100 márka összértéke 3088 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 2667 milliárd dollárról, azaz 16 százalékkal emelkedett, az Interbrand-mutató először haladta meg a 3 ezer milliárd dollárt.

A legjelentősebb értéknövekedést a Microsoft, a Tesla és a Chanel márkák mutatták, mindegyik 32 százalékkal drágult.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo