Bor, sör és csoki promóciójára is ad pénzt Brüsszel

Megszületett a megállapodás az Európai Parlament és a Tanács között az Európai Bizottság mezőgazdasági termékek belső piacon és harmadik országokban történő megismertetésével és promóciójával kapcsolatos új jogszabályról.

Bort önmagában is lehet népszerűsíteni - Kép: PP

A most elfogadott, és 2016. január 1-től hatályba lépő új szabályozás következtében az eddigieknél várhatóan jóval több magyar vállalkozás tud majd sikerrel pályázni a promóciós forrásokra. A program összköltségvetése a 28 tagállamra vetítve 2016-tól évenkénti fokozatos emelkedéssel 61 millió euróról 200 millió euróra emelkedik 2019-re, illetve 2020-ra. Az uniós társfinanszírozási arány a jelenlegi 50%-ról 70%-ra emelkedik az unió területén megvalósuló egyszerű promóciós programoknál. Ez az arány az EU-n kívüli harmadik országokba irányuló, valamint a több ország részvételével megvalósuló összetett programoknál 80%-ra, piaci zavarok vagy más krízishelyzet esetében 85%-ra emelkedik. Mindezek eredményeképpen nagyobb lehetőség nyílik a magyar mezőgazdasági termékek unión kívüli harmadik országokban, így a feltörekvő keleti piacokon történő megismertetésére, amely összhangban áll a kormány keleti nyitás stratégiájával.

A támogatható termékek köre is bővült. A jövőben az eddigiek mellett többek között támogatható lesz a sör, a csokoládé, a pékáruk, a különböző növényi kivonatok, a csemegekukorica vagy a gyapot is. Magyar szempontból jelentős eredmény, hogy a harmadik országokban az oltalom alatt álló eredet megjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelöléssel ellátott borok promóciója önállóan is támogatható lesz. Az unión belül ezek a borok csak más termékkel összekapcsolva élvezhetnek majd támogatást. Magyar kérésre került be a javaslatba a halászati és akvakultúra termékek promóciójának lehetősége, amely más termékekkel összekapcsolva lesz támogatható. Magyarország és a visegrádi országok közös agrárdiplomáciai sikere, hogy az uniós minőségrendszerek mellett a nemzeti minőségrendszerek promóciójának támogatására is lehet majd pályázni a jövőben. Szintén újítás, hogy megfelelő korlátok között ugyan, de az egyes márkák valamint a származás is nevesíthető lesz a promóciós kampányokban.

Már most tervezni kell az uniós pályázatokra!
Nem érdemes hátradőlnie a magyar vállalkozásoknak, ugyan csak októberben nyílnak meg az új uniós pályázatok, de már most érdemes megtervezni a pályázni kívánt projekteket. Ugyanakkor most is van elérhető uniós pályázat innovatív kkv-knak.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo