Bizonytalan helyzetben: hogyan alakítják át a cégvezetők a vállalati működést?

Az elmúlt időszak társadalmi, gazdasági és technológiai viharai működésük újragondolására készteti a vállalatokat. Aki erre hajlandó pénzt és időt áldozni, és megfelelő stratégiát alakít ki, sikeresen tudja működését transzformálni, megfeleltetni a változásoknak - áll a Deloitte 2022-es transzformációs vezetői (Chief Transformation Officer - CTrO) tanulmányában. De mik ennek az átalakulásnak a kulcsai?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Deloitte kutatása több mint 300, különböző iparágban tevékenykedő transzformációs vezető válaszai alapján arra kereste a választ, mi szükséges a vállalati transzformációs programok hatékony kivitelezéséhez.

"Az átalakulás nem egyedi eseményekre adott különálló válasz. Ez egy olyan vállalati képesség, amelyet minden szervezet DNS-ébe be kell építeni, hogy segítse a folyamatos és hatékony változást. Bár minden szervezet egyedi komplexitással szembesül az átalakítási programok tervezése és végrehajtása során, a CTrO tanulmány megállapításai betekintést nyújtanak a transzformációs vezetők által levont tanulságokba és a sikertényezőkbe" - mondta Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.

Mikor és miért alakulnak át a szervezetek?

Az utóbbi években megnőtt a zavaró tényezők gyakorisága, bizonytalansága és potenciális hatása. Elég csak a COVID-19 világjárványa, az ellátási láncok kihívásaira, az ukrajnai háborúra, az inflációs sokkra vagy az energiaválságra gondolni. Ezek az események és hatásaik arra kényszerítették a szervezeteket, hogy újraértelmezzék a vállalati transzformáció természetét, az üzleti környezet folyamatos változásaira való alkalmazkodás képességének megtartása érdekében – áll a tanulmányban.

Hogyan lehet sikeres az átalakulás? (Fotó: Depositphotos)
Hogyan lehet sikeres az átalakulás? (Fotó: Depositphotos)

Miért?

A transzformációs törekvések három fő csoportba sorolhatók. A válaszadók 42 százaléka az üzlet bővítését jelölte meg, beleértve a meglévő bevételi források növelését és a szomszédos piacokra való belépést is. A válaszadók 37 százalék-a szerint a transzformáció fő oka az üzlet optimalizálása, ideértve a működés racionalizálását, a teljesítmény javítását és a beruházások finanszírozására szolgáló készpénztartalékok képzését is. A válaszadók 21 százalék-a szerint pedig az üzleti tevékenység újragondolása miatt van szükség átalakulásra, ami magába foglalja az új piacokra való belépést és diszruptív változásokban betöltendő vezető szerepet is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo