Több nagyvállalat is jelezte a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) felé, hogy készek lehetőséget biztosítani a fiatal vállalkozóknak, hogy az általuk kiírt meghívásos tendereken részt vehessenek, esélyt adva ezzel a fejlődésre. Erre alapozva indította el a FIVOSZ beszállítói programját – jelentette be Kovács Patrik a szövetség elnöke szerdán, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján. A meghívásos tendert kiíró vállalat a FIVOSZ felé jelzi, hogy milyen tenderre, milyen tevékenységi körben hív meg beszállítókat ajánlattételre, ezt követően a szövetség jelzi a nagyvállalat felé, hogy tagjai közül melyik, az adott kritériumoknak megfelelő vállalkozást/vállalkozásokat ajánlja a tendereztető számára.
A kezdeményezés célja a magyar gazdaság felélesztése, a fiatalok bevonásával, a nagyvállalati szférába bejutás lehetőségével. Sok esetben tapasztalható, hogy a már meglévő beszállítói partnerek mellett, egy fiatal, innovatív megoldásokkal rendelkező pályázó sikerrel vehet részt a tendereken. A kezdeményezés célja, hogy a céltudatos, fiatal cégtulajdonosoknak, akik már sikeresen működtetik vállalkozásaikat, utat nyisson a program a további fejlődés és a versenyképesség növelése felé, valamint a nemzetközi terjeszkedésben is segítségükre legyen.
„Sokan azt mondják, hogy külföldön szeretnének érvényesülni, viszont van egy nem is kicsi tábor a fiatalok körében, akik nem akarnak megfutamodni, ők alkotják a Fivosz tagságát” – vélte Kovács Patrik, aki szerint a csoportjuk nem kizárólag érdekközösséget, hanem értékközösséget is alkotnak. „Szeretnénk sikeresek lenni, de nem más kárára, hanem egymást segítve. Ez az értékközösség az, amit nagyvállalati partnereink is értékelnek. Erre a bizonyíték a Fivosz most induló beszállítói programja, amiben lehetőséget, esélyt kapnak a fiatal vállalkozók a bizonyításra. Ezzel azonban nemcsak a fiatal vállalkozók kapnak esélyt a megújulásra, hanem a magyar gazdaság számára is óriási lehetőség ez” – emelte ki Kovács Patrik.
„Nem keveset beszélünk arról, hogy Magyarországon milyen a foglalkoztatottság helyzete, kevesebbet beszélünk azonban arról, hogy a teljes munkaképes lakosságnak csak mindössze 55 százaléka végez valódi munkát, szemben például az amerikai lakosság 77 százalékával. Ezen változtatni kell, és ebben tudunk együttműködni a FIVOSZ-al” – mondta Vadász György a Magyar Iparszövetség elnöke, aki külön kiemelte a szövetség oktatási programját, amelynek keretében több mint háromezer fiatal jutott versenyképes tudáshoz.
„Vállalkozók kellenek ebbe az országba, méghozzá nem kényszervállalkozók” – mondta Lakatos Péter, aki szerint egészségtelen a magyar vállalkozások szerkezete. Vannak nagy cégek és vannak nagyon kicsik, a kettő között hiányzik az erős középcsapat” – mondta a Videoton vezérigazgatója. Lakatos Péter szerint ahhoz, hogy a fiatalok sikeresek lehessenek, három dologra van szükség, tőkére, piacra és tudásra. Véleménye szerint a beszállítói program segítségével piachoz juttatják a fiatal vállalkozókat a nagyvállalatok.
„A Tesco régóta elkötelezett a magyar beszállítók mellett, már több mint ezerháromszáz magyar beszállítónk van, így számunkra egyértelmű volt, hogy részt veszünk a Fivosz programjában” – mondta Lendvai Ádám a Tesco Globál Áruházak Zrt. regionális igazgató. „Állandóan keressük az új beszállítókat, az elmúlt három évben három nagy regionális beszállítói fórumot szerveztünk, amelyeknek keretében több mint száz új beszállítóval köthettünk szerződést, a most induló kezdeményezés segítségével több tucatnyi új beszállító, termelő kaphat lehetőséget, hogy egy-egy áruházunkban, vagy akár egy teljes régióban teríthessék áruikat” – mondta Lendvai Ádám.