Az ügyfelek még kimaradnak a 4.0-ból

Az Oracle legújabb kutatása szerint a gyártócégek még nem használják az Ipar 4.0 működési elveit az ügyfelek, beszállítók vagy forgalmazók eléréséhez, inkább a belső folyamatokra koncentrálnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európai és ázsiai iparvállalatok 700 üzleti vezetőjének bevonásával készült kutatás szerint a gyártóknak csak egyharmada használt még Ipar 4.0 technológiát az adatállományok kinyerésére az értékláncból, és csupán 40 százalékuknak van nyílt adatforgalma a beszállítókkal és forgalmazókkal.

Kép: sxc

A megkérdezett vállalatok kevesebb mint felénél állnak rendelkezésre integrált ügyféladatok a döntési folyamatok támogatásához, és csupán 45 százalékuknál vannak integrált beszállítói és forgalmazói adatok.

Noha a gyártók többsége már beruházott különféle Ipar 4.0 programokba, üzleti modelljét csupán 17 százalékuk változtatta meg ennek eredményeként, és csak a gyártók negyede nyert nagyobb rálátást ügyfeleik vásárlói szokásaira, illetve termékei felhasználására. Emellett a gyártók alig több mint fele hasznosítja a rendelkezésére álló ügyféladatokat új termékek kidolgozásához és gyártásához.

Az Oracle kutatása mindemellett biztató kezdeti eredményeket mutat azoknál a gyártóvállalatoknál, amelyek valamilyen digitális folyamatot alakítottak ki a szervezetükön belül: az adatokat integráló szervezetek 82 százalékának származott előnye ennek köszönhetően.

Lépéskényszert hoz a robotika
A kutatói szférát mozgósító európai projektekbe bekapcsolódva lovagolhatják meg a kkv-k a legújabb ipari trendeket, és így megőrizhetik versenyképességüket – hangzott el az Ipar 4.0 konferencián.

Nagyon jó látni, hogy a gyártók élvezik már bizonyos előnyeit Ipar 4.0 projekteknek, de még messze van az a pont, amikor ezek a beruházások valóban lényegi, iparágat megváltoztató hatásokat fognak kiváltani. A belső korlátok eltávolítása, folyamatok összekapcsolása jó kezdet, de a digitális átalakulást az fogja jelenteni, ha a teljes külső és belső értékláncot össze tudják kapcsolni, integrálva beszállítókat és disztribútorokat, valamint hasznosítva az ügyfelektől, sőt, szenzoroktól származó adatokat is” – mondta John Barcus, az Oracle Manufacturing Industries alelnöke.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az európai gyártók Ipar 4.0-ból származó nyereségei egy szinten állnak a kínai gyártókéval, akiknek csupán 34 százaléka használt végfelhasználói, illetve vásárlói adatokat a döntéshozói folyamataiban – ami jóval kevesebb a globális átlag 43 százaléknál. Ugyanakkor 53 százalékuk állította, hogy ezen a területen szükséges fejlesztéseket bevezetniük – ezt globális szinten csak a vállalatok 43 százaléka állította.

A gyártók a jövőbeni Ipar 4.0 bevezetésekkel kapcsolatban az ügyfélkezelési folyamatokat jelölték meg legfontosabbnak, amely területen 3 éven belül mindenképp változásokat kell eszközölniük. A válaszadók fele az adatállományok áthelyezésére koncentrál majd, 47 százalékuk pedig elismerte, hogy sokkal nyitottabb adatforgalmat kéne kialakítania a beszállítók és forgalmazókkal való együttműködésben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo