Autóvásárlásokban behozzuk a lemaradást

A magyar lízingcégek a magánszemélyek újautó-vásárlásait az idén 43 milliárd forinttal finanszírozták, ami 53 százalékos emelkedésnek felel meg. A Magyar Lízingszövetség szerint közben egyre nagyobb teret nyernek a kamatkockázatot kiküszöbölő, kiszámítható lízingmegoldások.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt években, hónapokban rendre két számjegyű növekedést mutató magyarországi újautópiac az őszi hónapokban megtorpant. A szeptembertől november végéig tartó három hónapos periódusban 4 százalékkal 31 184 darabra csökkentek az eladások a Datahouse adatai szerint, miközben az év első nyolc hónapjában még összesítve 31 százalékkal közel 100 ezerre nőtt az újonnan eladott személyautók száma. Az autópiaci megtorpanás azonban nem a kereslet drasztikus visszaesésével, hanem az új úgynevezett WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) fogyasztásmérési tanúsítvány bevezetésével magyarázható. A WLTP-bizonyítvány nélkül ugyanis nem kerülhet forgalomba új autó, sok modell pedig még nem rendelkezik vele - közölte a Magyar Lízingszövetség. A magyar piac mellett az teljes uniós piac is veszített a korábbi lendületéből. Szeptemberben és októberben az uniós országokban 23, illetve 11 százalékkal kevesebb új autó kel el, mint egy évvel korábban. Ehhez képest az év első nyolc hónapjában még 6 százalék feletti volt a növekedés.

Kép:sxc

Behozza a lemaradást a piac

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a gyártók folyamatosan szerzik be a különböző modellekre a WLTP-bizonyítványokat, de lemaradásban vannak. “Sok autónál csak ez volt a gátja annak, hogy az új tulajdonos átvegye azt. Amint megérkeznek az adott modellekhez a tanúsítványok, a megrendelt autók forgalomba állnak és a piac vélhetőleg behozza az őszi hónapokban látott lemaradást” - tette hozzá a szakember. Az autópiaci megtorpanás ugyan érinti a lízingpiacot is, a lízingfinanszírozással megvásárolt az újautó-átadások számának csökkenése miatt átmenetileg mérséklődött az egyébként kimagasló növekedés.

Céges kocsi: jövőre még jobban megéri lízingelni
Az Országgyűlés által elfogadott legújabb adócsomagnak köszönhetően 2019. január 1-én több olyan kedvező változás lép életbe, amelyek jelentősen megkönnyíthetik a vállalkozások mindennapjait. A törvénymódosítás tartalmazza a céges autóhasználattal összefüggő útnyilvántartásokra vonatkozó rendelkezések változását is.
Tóth Zoltán a piaci trendeket bemutatva kiemelte, a magyar piacon 10 új autóból 4 kerül lízingkonstrukció segítségével az új tulajdonosokhoz. Tóth Zoltán kiemelte, tavaly és az idén már a vállalkozások mellett a magánszemélyek körében is egyre népszerűbb a lízing. Az újautó-vásárlásokat az év első kilenc hónapjában 180 milliárd forinttal finanszírozták a lízingcégek, amit még további 58 milliárd flottafinanszírozás egészít ki. Ezen belül a magánszemélyek 43 milliárd forintért vettek igénybe lízingfinanszírozást, ami 53 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten.

Teret nyer a fix kamatozás

A főtitkára azt is elmondta, hogy a teljes lízingpiacon egyre népszerűbbek a fix kamatozású konstrukciók. “ A magánszemélyek és a cégek számára a változó kamatozású konstrukciók rizikósak lehetnek, az esetleges jövőbeni piaci kamatemelkedés ugyanis a havilízingdíjak emelkedését eredményezheti. A teljes futamidőre fixált kamatozású konstrukciók ezzel szemben kiszámíthatóak, a havi lízingdíj nem változik” - emelte ki a Magyar Lízingszövetség főtitkára. A Magyar Lízingszövetség arra számít, hogy a következő 1-2 évben továbbra is emelkedőn marad a járműfinanszírozási piac, igaz, az múlt évben és az idén elért jelentős növekedési ütem lassulhat.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo