Adóztatnák a használt kocsikat

Két szakmai érdekképviseleti szervezet azt szorgalmazza, hogy magasabb környezetterhelési adó vonatkozzon az idősebb gépjárművekre, így „tolva” a lakosságot az újabb járművek irányába.

Kép: Wikipedia

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást, ezzel ösztönözve a járműtulajdonosokat, hogy a használt autókból is a környezetre kevésbé károsakat válasszák - mondta Gablini Gábor, a Gémosz elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete szinte egyáltalán nem "garantált", még mindig jó magyar gyakorlat, hogy visszatekerik az órát, sőt, több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.

Az adózás alapja ma a teljesítmény, ami nem járul hozzá ahhoz, hogy olyan környezetterhelésű autókat hozzanak be az országba, amely az átlagos járműállomány átlagát javítja. A behozott gépjárművek csaknem 50 százaléka 16-18 éves.” Döntően leselejtezésre várnak, néhány száz euróért lehet megvásárolni őket, mert nincsenek felkészítve a műszaki vizsgára, biztonsági elemeik állapota elmarad a kívánatostól” - fejtette ki.

A Gémosz és a Magyar Lízingszövetség álláspontja nem az, hogy tiltsák ki az öregebb autókat, csak legyen magasabb az ezeket terhelő adó, preferálva azokat a járműveket, amelyek az átlagnál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúak.

Megfizetünk a környezetvédelemért: na de így?!
Az emberiség néhány ezer éves történelme során alapvető változásokat idézett elő a környezetében. Ahhoz, hogy ezek a hatások ne eredményezzenek számunkra végzetes körülményeket, modern kifejezéssel: törekednünk kell a fenntarthatóságra, ennek érdekében pedig az adók megfelelő alkalmazása is eredményes lehet. Furcsaságok persze ezen a területen is előfordulnak, az olyan adófajták, mint az esővíz-adó vagy a tehénszellentés adója minimum magyarázatra szorulnak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo