A turizmus adhat lendületet a vidéki vállalkozásoknak

Vidéken az emberek nem mernek vállalkozni. Mihalcsek Noémi, a Golden Events Kft. ügyvezetője szerint a helyzet megváltoztatásához meg kell mutatni nekik, hogyan foghatnak bele egy vállalkozásba, és megfelelő tudásanyagot kell átadni nekik vidéki tréningek, képzések segítségével, hogy felismerjék a potenciális lehetőségeiket.

Magyarországon hatalmas a szakadék Budapest és a vidék között, ami a vállalkozókedvet illeti. A fővárosban teljesen más a közeg, az emberek sokkal motiváltabbak, merészebbek, főként azért, mert a turizmusra építik a vállalkozásaikat. Mindeközben más településeken az embereket egy belső félelem gátolja abban, hogy megvalósítsák álmaikat. Ezért viszont nem hibáztathatják magukat, mivel sokszor nincsenek a megfelelő tudás és információ birtokában.

A szakember szerint hatalmas probléma vidéken, hogy egyáltalán nincs, aki megtanítsa az embereket vállalkozni, és emiatt sokan bele se gondolnak, hogy az alkalmazotti léten túl is van élet. Ráadásul a fiataloknak sincs megfelelő rálátásuk arra, hogy milyen oktatásba fektessék a pénzüket. Ők már egy új generációt képviselnek, és a szüleiknek sok esetben fogalmuk sincs, merre indítsák a gyerekeket a felgyorsult világban. 

A rendezvényszervező vállalkozó a Mentorprogram aktív részeséként próbál irányt és jövőképet

Nem szégyen a profiktól tanulni
Kezdő vállalkozóként mindenki követ el hibákat, érdemes azonban a profiktól tanulni, és ezzel minél több buktatót elkerülni. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora ezért tippeket ad, hogy miket és hogyan érdemes elkerülni, ha vállalkozást indít vagy fejleszt az ember.
adni a fiataloknak. A kezdeményezés lényege, hogy a szakértők segítsenek lebontani a korlátaikat, hogy tisztában legyenek az értékükkel, bátran kiaknázhassák a tehetségüket. Egy presztízs-közösség, ami maradandó nyomot hagy a társadalomban örökségként.

Nagyon keveset keresnek vidéken az emberek alkalmazottként, de a szegénységtudatos gondolkodásmódjuk miatt képtelenek kilépni a mókuskerékből. Meg kell tanítani nekik, hogyan lehet belevágni egy vállalkozásba, de ehhez el kell hozzájuk juttatni a szükséges tudásanyagot. 

Mihalcsek Noémi úgy látja, hazánkban kirívó hiányosság, hogy a fővárosban élő kétmillió magyar és a Budapestre látogató külföldiek nem érdeklődnek a vidéki élet iránt. Ez rávilágít a turizmus hiányaira, amiben ő hatalmas fejlődési potenciált lát. 

Magyarország csodái egyrészt élményt adnak az embereknek, másrészt fejlesztik a vidéki vállalkozásokat is – magyarázta a szakértő, aki tíz évig alkalmazottként dolgozott és ezután lett vállalkozó.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo