A régi partnerekben sem bíznak meg a cégek a járvány miatt - mi rá a megoldás?

Miközben több ágazatban visszaesést tapasztaltak a faktoring cégek, az építőipar- és élelmiszer kereskedelem esetében megháromszorozódott az érdeklődés a pénzügyi szolgáltatás iránt. A legtöbb vállalkozás a gazdasági visszaesésre, a megváltozott fizetési határidőkre és az emiatt csökkenő bizalomra hivatkozva választotta a faktoringot – sokan a régi, jól bevált partnereikben sem bíztak meg a járvány alatt. A bizonytalan gazdasági környezetnek köszönhetően új ágazatok is érdeklődtek: a mezőgazdasági és ingatlanügyletekkel foglalkozó vállalkozások is megjelentek a faktoringgal foglalkozó cégek ajtajánál, illetve a szálloda-és vendéglátóipar sem állt le teljesen, számos esetben beruházások, felújítások indultak el, ezzel is készülve a gazdaság újra indulására.

Jelentősen bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt –visszaesést nem, hogy nem tapasztaltak, de az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt. A BÁV Faktor tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb intenzitás– a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban közel a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a kereskedelem is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.

A beérkező megkeresések tekintetében a legnagyobb visszaesést az adminisztratív, és szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett a fenti szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent.  Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer kereskedelemmel és gépjárműjavítással foglalkozó ágazatok részéről is.

„A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényekre alapuló döntésre van szükség, amely a faktoring szolgáltatás szerves részét képezi.” - monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.

A szakértő azt tanácsolja, hogy a megváltozott gazdasági körülmények miatt érdemes hitelbiztosítással kombinált faktoring szolgáltatást igénybe venni. A hitelbiztosítás ugyanis olyan komplex vevőminősítéssel jár, amelynek igénybevételével vállalkozása minimálisra csökkentheti a pénzügyi teljesítéssel járó kockázatot. Tapasztalataik alapján a jelenlegi helyzetben ez a legjobb megoldás az üzleti bizalom és a likviditás növelésére.

„A járványhelyzet legfontosabb előnye a faktoring piac számára, hogy rengeteg vállalkozás került tisztába a szolgáltatás lényegével. Egyre kevesebben azonosítják a behajtással, így abban bízunk, hogy a válság után is sok új ügyfelünk él továbbra is a szolgáltatás nyújtotta pénzügyi tervezhetőséggel és stabilitással. – tette hozzá Rátkai Tamás.

A kereskedelmi faktoring piac az elmúlt években folyamatos növekedést mutatott Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést tapasztalt a Magyar Faktoring Szövetség. Az egy évvel ezelőtti éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro és kis vállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo