A régi partnerekben sem bíznak meg a cégek a járvány miatt - mi rá a megoldás?

Miközben több ágazatban visszaesést tapasztaltak a faktoring cégek, az építőipar- és élelmiszer kereskedelem esetében megháromszorozódott az érdeklődés a pénzügyi szolgáltatás iránt. A legtöbb vállalkozás a gazdasági visszaesésre, a megváltozott fizetési határidőkre és az emiatt csökkenő bizalomra hivatkozva választotta a faktoringot – sokan a régi, jól bevált partnereikben sem bíztak meg a járvány alatt. A bizonytalan gazdasági környezetnek köszönhetően új ágazatok is érdeklődtek: a mezőgazdasági és ingatlanügyletekkel foglalkozó vállalkozások is megjelentek a faktoringgal foglalkozó cégek ajtajánál, illetve a szálloda-és vendéglátóipar sem állt le teljesen, számos esetben beruházások, felújítások indultak el, ezzel is készülve a gazdaság újra indulására.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jelentősen bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt –visszaesést nem, hogy nem tapasztaltak, de az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt. A BÁV Faktor tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb intenzitás– a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban közel a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a kereskedelem is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.

A beérkező megkeresések tekintetében a legnagyobb visszaesést az adminisztratív, és szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett a fenti szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent.  Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer kereskedelemmel és gépjárműjavítással foglalkozó ágazatok részéről is.

„A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényekre alapuló döntésre van szükség, amely a faktoring szolgáltatás szerves részét képezi.” - monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.

A szakértő azt tanácsolja, hogy a megváltozott gazdasági körülmények miatt érdemes hitelbiztosítással kombinált faktoring szolgáltatást igénybe venni. A hitelbiztosítás ugyanis olyan komplex vevőminősítéssel jár, amelynek igénybevételével vállalkozása minimálisra csökkentheti a pénzügyi teljesítéssel járó kockázatot. Tapasztalataik alapján a jelenlegi helyzetben ez a legjobb megoldás az üzleti bizalom és a likviditás növelésére.

„A járványhelyzet legfontosabb előnye a faktoring piac számára, hogy rengeteg vállalkozás került tisztába a szolgáltatás lényegével. Egyre kevesebben azonosítják a behajtással, így abban bízunk, hogy a válság után is sok új ügyfelünk él továbbra is a szolgáltatás nyújtotta pénzügyi tervezhetőséggel és stabilitással. – tette hozzá Rátkai Tamás.

A kereskedelmi faktoring piac az elmúlt években folyamatos növekedést mutatott Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést tapasztalt a Magyar Faktoring Szövetség. Az egy évvel ezelőtti éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro és kis vállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo