A családért váltanak munkahelyet a nők

Minden negyedik ember munkahelyet váltott az elmúlt évben a Randstad felmérése szerint. Bár a legfőbb ok a felmondásra az alacsony fizetés, a nők körében az is gyakori, hogy a váltás révén a családdal töltött idő mennyiségét szeretnék növelni.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Restorsea

A magyarok 23 százaléka váltott munkát az elmúlt egy évben, és további 22 százalék tervezgeti, hogy a következő évben keres új állást – derült ki a Randstad Award alapját képező reprezentatív, független felmérésből, amelyben több mint 7000 potenciális munkavállalót kérdeztek meg. „Ez azt jelenti, hogy a vállalatok az alkalmazottaik alig több mint felére számíthatnak hosszú távon” – mondta Szokody Ágnes, a Randstad Hungary marketingmenedzsere.

A munkaerő-közvetítő cég adatai szerint a legtöbben a jobb fizetés reményében váltanak. Az elmúlt egy évben új állást keresők körében a második leggyakoribb ok a fizetésen felüli juttatások, bónuszok elmaradása, ezt pedig a karrierlehetőségek hiánya követi. Ugyanakkor a nők az átlagnál gyakrabban mondanak fel a család érdekeit szem előtt tartva. Az új állás keresését még csak fontolgató hölgyeknél 21 százalék jelölte meg indokként a munka és magánélet egyensúlyának felborulását, a ténylegesen állást váltóknál viszont már 28 százalékban volt ez a felmondás oka.  (Már adatokkal is igazolható, hogy az átlag jóval többet dolgozik 8 óránál naponta.) A férfiak közül csak minden negyedik hagyja ott a munkahelyét a családra hivatkozva.

Rugalmas foglalkoztatás kell a nőknek

Amennyiben egy vállalat szeretné megtartani vagy magához vonzani a női munkaerőt, a felmérés szerint szintén a munka és magánélet egyensúlyát támogató intézkedésekben érdemes gondolkodnia. A kutatásból kiderül, hogy a nők 41 százaléka marad a munkahelyén, ha úgy érzi, a családjára is jut elég ideje. Az állások megpályázásakor is ez a harmadik legfontosabb szempont számukra a fizetés és a munka hosszú távú biztonsága mellett.

Szokody Ágnes szerint a vállalatok sokféleképpen támogathatják dolgozóikat az egyensúly megteremtésében: bevezethetik a rugalmas beosztást egy bizonyos „törzsidő” mellett, engedélyezhetik az otthoni munkavégzést, de dönthetnek a részmunkaidő vagy a munkamegosztás mellett is.

A kutatás eredményei szerint egyébként a nők közül a legtöbben szolgáltató cégeknél dolgoznának szívesen, ezt követik az FMCG vállalatok. „Míg az összesített eredmények szerint az autóipar a második legvonzóbb szektor Magyarországon, a nők toplistájáról ez hiányzik. A hölgyek a gyógyszeripart sorolták a harmadik helyre – talán épp azért, mert erről a szektorról gondolják úgy a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését” – magyarázta Szokody Ágnes.

A főnökön múlik a munka-magánélet egyensúlya
A mai világban már nem lehet munka és magánélet egyensúlyának fenntartásáról beszélni a szakértők szerint. Túl kell lépnünk ezen a fogalmon, helyette a kettő integrációját kell megoldanunk. De, hogy ez ne azt jelentse, hogy folyamatosan a munkán jár az agyunk, azért a főnöknek is tennie kell.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo