A drogéria forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben – Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm

A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az árakba, a digitális szolgáltatásokba, a fenntarthatóságba, az üzlethálózatba és a munkatársak fejlesztésébe. A vásárlók ezeket a jövőbe mutató intézkedéseket a dm-csoportban (Ausztria és 11 társországa) 16,5 százalékos forgalomnövekedéssel jutalmazták. A gazdasági közösség forgalma először szárnyalta túl az 5 milliárd eurós határt.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalat a vásárlók nagyfokú hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja, amely során sikerül összehangolnia egymással látszólag ellentmondásban álló tulajdonságokat: bár korunkat a fekete-fehér gondolkodás jellemzi, például az olcsó kontra minőség és fenntarthatóság, a dm stratégiájában a hatékonyságot, a szinergiák kihasználását és a magas minőséget igyekszik egyedülálló módon összehangolni. A leglegattraktívabb árakat kínálják minőségi környezetben, kompetens és segítőkész munkatársakkal.

Kiegyensúlyozott növekedés a dm csoportban

Sikeres 2023/24-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1947 üzletben (+1,9  százalék), 5248 millió euró (+16,5) forgalmat értek el (euró éves átlagárfolyamokkal számolva).
A dm Magyarország forgalma több mint 244 milliárd forint volt az elmúlt gazdasági évben (628 millió euró), a bolti forgalom 17 százalékkal nőtt, az online forgalom pedig 20,5 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.  A gazdasági év minden hónapjára jellemző volt a kétszámjegyű forgalmi fejlődés, azonban az infláció lassulásával a mennyiségi fejlődés vált elsődlegesen meghatározóvá. A vásárlások száma – bővülő kosárérték mellett – közel 10 százalékkal nőtt. A 4,7 százalékos országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58 százalék volt, a tartós ár stratégia jegyében pedig a már tavaly is listázott termékek 50 százalékának az ára nem változott.

A drogéria a fejlődés motorja kíván lenni

A dm-csoport több millió euró értékben hajtott végre fejlesztéseket az üzlethálózatot, a logisztikát, az IT-rendszereket érintően. A dm jövőbeli digitális lehetőségei szempontjából igazi mérföldkő az országspecifikus IT-rendszerek egyesítése egy közös rendszerbe: ezzel a folyamatok mind a 14 dm országban egységesek lettek. A továbbfejlesztett digitális szolgáltatásokból a vásárlók is profitálnak, hiszen a dm úttörő szerepet tölt be az omnichannel kiskereskedelemben. Ennek fontos eleme a dm App, amely nemcsak a bevásárlás terepe, hanem a termékinformációk fontos és innovatív felülete is. Az online és az offline térben ugyancsak kiemelt fókuszt kap a   drogéria active beauty törzsvásárlói programja, amelynek több mint 1,3 millió regisztrált tagja van.  Az active beauty kártyás vásárlások aránya 57 százalék, az online kuponok használati aránya 12 hónap alatt az aktív regisztráltak között: 39,49 százalék volt. A dm App-ot közel 2 millió felhasználó töltötte le, ez 2023. szeptemberhez képest több mint 78 százalékos növekedést jelent.*

A dm folytatja a beruházásokat az üzlethálózat terén is, hogy tovább növelje azok vonzerejét. A fenntarthatósági törekvések részeként a 2023/24-es gazdasági évben 21 üzlet vált le a fosszilis energiahordozókról, összesen 9 üzlet, a saját tulajdonú érdi raktáruk, valamint a pátyi bérraktáruk tetején pedig napelem található, a vásárolt áram 100 százaléka zöld forrásból származik. A logisztikai hálózatának dekarbonizációjának részeként intermodális szállítást vezettek be: az ennsi (Ausztria) elosztóközpont 14 beszállítóját és a magyarországi pátyi dm márkás elosztóközpont 13 beszállítóját kombinált szállítási formára állították át, az útvonal nagy részét sínen teszi meg az áru.

Minőségi munkakörnyezet, támogató légkör

A nemzetközi szinergiák, innovációk kihasználása mellett a drogéria továbbra is megőrizte emberarcú vonásait: a munkavállalók támogatása és a minőségi munkakörnyezet megteremtése kiemelt terület a dm számára, a stabil anyagi feltételek mellett béren felüli juttatás és számos jólléti, kényelmi elem áll a munkavállalók rendelkezésére. Az „Éld meg másként a munkát” munkáltatói mottóhoz hűen a keretfeltételeket tavaly is számos területen tovább erősítették, pozíciótól függetlenül mindenkinek egész éves egészségbiztosítási csomag is jár a vállalatnál. Sokrétű munkáltatói tevékenysége elismeréseként a dm ismét elnyerte a Családbarát Hely Tanúsító védjegyet, a Megbízható Munkáltató, illetve a Randstad attraktív munkáltató elismerését is.

* Forrás: Payback, dm 2024.09., Google Play, appStore, dm 2024.09.

(x)

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo