A drogéria forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben – Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm

A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az árakba, a digitális szolgáltatásokba, a fenntarthatóságba, az üzlethálózatba és a munkatársak fejlesztésébe. A vásárlók ezeket a jövőbe mutató intézkedéseket a dm-csoportban (Ausztria és 11 társországa) 16,5 százalékos forgalomnövekedéssel jutalmazták. A gazdasági közösség forgalma először szárnyalta túl az 5 milliárd eurós határt.

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalat a vásárlók nagyfokú hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja, amely során sikerül összehangolnia egymással látszólag ellentmondásban álló tulajdonságokat: bár korunkat a fekete-fehér gondolkodás jellemzi, például az olcsó kontra minőség és fenntarthatóság, a dm stratégiájában a hatékonyságot, a szinergiák kihasználását és a magas minőséget igyekszik egyedülálló módon összehangolni. A leglegattraktívabb árakat kínálják minőségi környezetben, kompetens és segítőkész munkatársakkal.

Kiegyensúlyozott növekedés a dm csoportban

Sikeres 2023/24-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1947 üzletben (+1,9  százalék), 5248 millió euró (+16,5) forgalmat értek el (euró éves átlagárfolyamokkal számolva).
A dm Magyarország forgalma több mint 244 milliárd forint volt az elmúlt gazdasági évben (628 millió euró), a bolti forgalom 17 százalékkal nőtt, az online forgalom pedig 20,5 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.  A gazdasági év minden hónapjára jellemző volt a kétszámjegyű forgalmi fejlődés, azonban az infláció lassulásával a mennyiségi fejlődés vált elsődlegesen meghatározóvá. A vásárlások száma – bővülő kosárérték mellett – közel 10 százalékkal nőtt. A 4,7 százalékos országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58 százalék volt, a tartós ár stratégia jegyében pedig a már tavaly is listázott termékek 50 százalékának az ára nem változott.

A drogéria a fejlődés motorja kíván lenni

A dm-csoport több millió euró értékben hajtott végre fejlesztéseket az üzlethálózatot, a logisztikát, az IT-rendszereket érintően. A dm jövőbeli digitális lehetőségei szempontjából igazi mérföldkő az országspecifikus IT-rendszerek egyesítése egy közös rendszerbe: ezzel a folyamatok mind a 14 dm országban egységesek lettek. A továbbfejlesztett digitális szolgáltatásokból a vásárlók is profitálnak, hiszen a dm úttörő szerepet tölt be az omnichannel kiskereskedelemben. Ennek fontos eleme a dm App, amely nemcsak a bevásárlás terepe, hanem a termékinformációk fontos és innovatív felülete is. Az online és az offline térben ugyancsak kiemelt fókuszt kap a   drogéria active beauty törzsvásárlói programja, amelynek több mint 1,3 millió regisztrált tagja van.  Az active beauty kártyás vásárlások aránya 57 százalék, az online kuponok használati aránya 12 hónap alatt az aktív regisztráltak között: 39,49 százalék volt. A dm App-ot közel 2 millió felhasználó töltötte le, ez 2023. szeptemberhez képest több mint 78 százalékos növekedést jelent.*

A dm folytatja a beruházásokat az üzlethálózat terén is, hogy tovább növelje azok vonzerejét. A fenntarthatósági törekvések részeként a 2023/24-es gazdasági évben 21 üzlet vált le a fosszilis energiahordozókról, összesen 9 üzlet, a saját tulajdonú érdi raktáruk, valamint a pátyi bérraktáruk tetején pedig napelem található, a vásárolt áram 100 százaléka zöld forrásból származik. A logisztikai hálózatának dekarbonizációjának részeként intermodális szállítást vezettek be: az ennsi (Ausztria) elosztóközpont 14 beszállítóját és a magyarországi pátyi dm márkás elosztóközpont 13 beszállítóját kombinált szállítási formára állították át, az útvonal nagy részét sínen teszi meg az áru.

Minőségi munkakörnyezet, támogató légkör

A nemzetközi szinergiák, innovációk kihasználása mellett a drogéria továbbra is megőrizte emberarcú vonásait: a munkavállalók támogatása és a minőségi munkakörnyezet megteremtése kiemelt terület a dm számára, a stabil anyagi feltételek mellett béren felüli juttatás és számos jólléti, kényelmi elem áll a munkavállalók rendelkezésére. Az „Éld meg másként a munkát” munkáltatói mottóhoz hűen a keretfeltételeket tavaly is számos területen tovább erősítették, pozíciótól függetlenül mindenkinek egész éves egészségbiztosítási csomag is jár a vállalatnál. Sokrétű munkáltatói tevékenysége elismeréseként a dm ismét elnyerte a Családbarát Hely Tanúsító védjegyet, a Megbízható Munkáltató, illetve a Randstad attraktív munkáltató elismerését is.

* Forrás: Payback, dm 2024.09., Google Play, appStore, dm 2024.09.

(x)

Véleményvezér

Magyar Péter szerint Szentkirályi Alexandra kaszinónak nézi a fővárost

Magyar Péter szerint Szentkirályi Alexandra kaszinónak nézi a fővárost 

Magyar Péter kibukott a DK és a Fidesz közös szavazatain.
Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo