5+1 tipp az aggodalommentes vakációért

Mindenkinek szüksége van a pihenésre, azonban a többi teendő mellett érdemes azt is végiggondolni, hogy mi történik majd a céges Facebook-oldalon a pihenés ideje alatt. Joanelli Tamás, a Be Social Kft. ügyvezetője ad tanácsokat kkv-k számára a nyaralás idejére.

A nyári vakáció komoly kihívás elé állítja a vállalatokat a dolgozók szabadságai miatt. Sok cégnél ez ahhoz vezet, hogy néhány hétre le is állnak a nyári szezonban, ami komolyan megnöveli a költségeket, pedig vannak olyan alternatívák, amelyekkel ez elkerülhető. A céges Facebook-oldalon sem lehet egyszerűen szünet.

Attól, hogy Ön nyaral, a Facebook nem pihen! – 
Kép: LG

1. Készítsünk poszttervet!

Az előre megírt posztok nem csupán a nyaralás alatt, de az év többi részében is segítségül szolgálhatnak. Az így, előre kitalált tartalmak publikálása már csak egy kattintás, sőt, akár a folyamat automatizálható is. Azonban az aktualitásra és érdekességre mindenképp oda kell figyelni, mert a felhasználók egyből észreveszik a személytelen automatikus üzeneteket. Amennyiben lehetőség van rá, akkor érdemes időnként ellenőrizni a Facebook-oldalt, hogy az előre beidőzített posztok ténylegesen megjelentek-e. Sajnos alkalmanként előfordul, hogy a jól beállított időzítés ellenére sem kerül ki automatikusan a poszt az oldalra.

2. Bízzunk meg valakit!

Akár szabadúszó szakértőt vagy akár ügynökséget is igénybe lehet venni a közösségi oldal menedzselésére. Ebben az esetben azonban nagyon fontos, hogy aki átveszi az oldal irányítását, az tökéletesen olyan stílusban írjon, ahogy azt a rajongók megszokták, a betanulásra mindenképp időt kell szánni. Az előre megírt posztok ilyenkor is hasznosak lehetnek, így biztosan a jóváhagyott tartalmak kerülnek majd ki az oldalra.

+1. Valljuk be!
A legtöbb esetben az őszinteség a legjobb megoldás. Tájékoztatni kell a követőket, hogy a következő időszakban, szabadság miatt egyáltalán nem vagy csak korlátozottan lesz válasz a kommentekre. Az esetek nagyon nagy százalékában megértik a helyzetet a rajongók, sőt még hálásak is a nyílt kommunikációért.
3. Telepítsünk megfelelő applikációkat a mobil eszközeinkre!

A mobil eszközre (mobiltelefon, tablet) telepített alkalmazásokkal már könnyedén menedzselhető és ellenőrizhető is egyben a céges Facebook-oldal, így ha valaki mindenképp szeretné a saját kezében tartani az irányítást, akkor ez jó megoldás lehet. Ezek az alkalmazások ingyenesen letölthetőek az alkalmazás-áruházakból (Apple – App Store, Android – Play), de mindenképpen ajánlott még az utazás előtt lementeni a mobil eszközre a programot, és a használatát is kitapasztalni, mert sok bonyodalmat okozhat egy ismeretlen alkalmazás kezelése.

4. Kutassunk az archívumban!

A korábbi posztok között nagy eséllyel vannak olyanok is, amelyek minimális aktualizálással újra felhasználhatóak, azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy ne csak ilyen tartalom kerüljön ki az oldalra a leállás ideje alatt.

5. Állítsuk át az e-mailes értesítéseinket!

A Facebookon könnyedén beállítható, hogy e-mailben értesítést küldjön, ha valami aktivitás történik az oldalon, így nem szükséges állandóan online figyelni azt.

 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo