14 új vagy felfrissített modellt vezet be a Toyota

A Toyota márka értékesítése akár bővülhet is 2024-ben Magyarországon, ahol az új autók eladásában további csökkenést prognosztizálnak a piac szereplői - hangzott el a Toyota Central Europe - Hungary Kft. sajtótájékoztatóján

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az importőr cég vezetői szerint ezt a lassan javuló gazdasági környezetben, a kínálativá alakult piacon a márka erőteljes modelloffenzívája alapozza meg.

A Toyota az idei év során 14 új vagy felfrissített modellt vezet be.

László Richard Magyarországért felelős igazgató beszámolt arról, hogy a márka tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt.

Tovább erősödhet a Toyota Magyarországon (Fotó: Depositphotos)
Tovább erősödhet a Toyota Magyarországon (Fotó: Depositphotos)

Tavaly az előzetes adatok szerint a japán gyártó által eladott modellek száma megközelítette a 11 milliót. Ebből a 2023. első 11 hónapjának adatai szerint 3,3  millió teljesen elektromos jármű volt. November végéig a vállalatcsoport 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer volt Lexus, 735 ezer volt Daihatsu és 120 ezer Hino.

László Richard kiemelte, hogy a 2023-ban 1 százalékkal zsugorodó magyarországi újautó-piacon a Toyota márkából 17 300 modell kelt el, ez a 14,6 százalékos növekedés 13,5 százalékos piaci részesedést hozott a márkának. Személyautóból 14 223 darabot, 7,2 százalékkal többet értékesítettek, míg kishaszonjárműből 3077 darabot. Ez utóbbi 67 százalékos bővülése 15 százalékos szeletet kanyarított ki a piacból.

A Toyota használtautó-hálózatában 4200 kocsit adtak el, amelyből 2700 Toyota volt.

A márkaigazgató kitért arra, hogy KINTO néven az idén elindul a cég mobilitási szolgáltatása, amelynek fő konstrukciója a tartós bérlet lesz.

Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója a márka egyértelmű növekedésére számít az idén. A sajtótájékoztatón jelezte: a prémium piacon a kereslet tavaly is töretlen volt Magyarországon, a regisztrációk száma 7 százalékkal bővült. A Lexus 47 százalékkal növekedve 1102 járművet adott el, ezzel részesedése 5,6 százalékos lett.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo