14 új vagy felfrissített modellt vezet be a Toyota

A Toyota márka értékesítése akár bővülhet is 2024-ben Magyarországon, ahol az új autók eladásában további csökkenést prognosztizálnak a piac szereplői - hangzott el a Toyota Central Europe - Hungary Kft. sajtótájékoztatóján

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az importőr cég vezetői szerint ezt a lassan javuló gazdasági környezetben, a kínálativá alakult piacon a márka erőteljes modelloffenzívája alapozza meg.

A Toyota az idei év során 14 új vagy felfrissített modellt vezet be.

László Richard Magyarországért felelős igazgató beszámolt arról, hogy a márka tavaly globálisan és Magyarországon egyaránt piacvezető volt.

Tovább erősödhet a Toyota Magyarországon (Fotó: Depositphotos)
Tovább erősödhet a Toyota Magyarországon (Fotó: Depositphotos)

Tavaly az előzetes adatok szerint a japán gyártó által eladott modellek száma megközelítette a 11 milliót. Ebből a 2023. első 11 hónapjának adatai szerint 3,3  millió teljesen elektromos jármű volt. November végéig a vállalatcsoport 10,2 millió új autót értékesített világszerte, ebből 8,6 millió volt Toyota, 745 ezer volt Lexus, 735 ezer volt Daihatsu és 120 ezer Hino.

László Richard kiemelte, hogy a 2023-ban 1 százalékkal zsugorodó magyarországi újautó-piacon a Toyota márkából 17 300 modell kelt el, ez a 14,6 százalékos növekedés 13,5 százalékos piaci részesedést hozott a márkának. Személyautóból 14 223 darabot, 7,2 százalékkal többet értékesítettek, míg kishaszonjárműből 3077 darabot. Ez utóbbi 67 százalékos bővülése 15 százalékos szeletet kanyarított ki a piacból.

A Toyota használtautó-hálózatában 4200 kocsit adtak el, amelyből 2700 Toyota volt.

A márkaigazgató kitért arra, hogy KINTO néven az idén elindul a cég mobilitási szolgáltatása, amelynek fő konstrukciója a tartós bérlet lesz.

Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója a márka egyértelmű növekedésére számít az idén. A sajtótájékoztatón jelezte: a prémium piacon a kereslet tavaly is töretlen volt Magyarországon, a regisztrációk száma 7 százalékkal bővült. A Lexus 47 százalékkal növekedve 1102 járművet adott el, ezzel részesedése 5,6 százalékos lett.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo