Miskolczy Csaba, az ötletverseny inkubációs programjának szervezője szerint április 18-ig jelentkezhetnek pályamunkájukkal a hazai start-up vállalkozások. A versenyen indulók április 27–28-án workshop keretében mutatják be pályaművüket, a 10 továbbjutóról szakértő zsűri dönt. A pályázatokat a www.klimainnovacio.hu honlapon lehet beadni.
A program célja olyan ötletek kiválasztása, támogatása, amelyek jelentős társadalmi hasznosságot is kifejeznek üzleti célok megvalósítása mellett, valamint képesek nemzetközileg is piaci vállalkozássá válni.
Az idén másodszor hirdetik meg a klíma nemzetközi ötletpályázatot, tavaly Magyarországról hét pályázat nyert díjat. Az idén a kiválasztott pályázatok díjmentesen vehetnek részt a hat hónapos inkubátorprogramban, amely tartalmazza többek között az üzleti terv és prezentációs anyagok elkészítését, az üzleti partnerközvetítést. „Ezenkívül a KIC által szervezett nemzetközi képzési programokba is bejuthatnak, illetve megfelelő színt elérése esetén indulhatnak az ötletverseny nemzetközi megmérettetésén” – mondta Zentkó László, az EIT KIC magyarországi koordinátora.
Antos László, a Magyar Innovációs Szövetség ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy szövetségük évek óta támogatja a különböző innovációs ötletversenyeket. Fontosnak tartják, hogy az innovatív ötletre építkezve sikeresek legyenek a hazai vállalkozások.
Benkő Vilmos a programot támogató DBH-csoport képviseletében elmondta, hogy tanácsadói tapasztalatukkal segítik a pályázaton kiválasztott ötletgazdákat a megvalósítási fázisig, és mérlegelik, hogy kockázati tőkebefektetéssel beszálljanak-e a vállalkozásba.
Vonzóak a magyar technológiai cégek a befektetők számára
Vonzónak számítanak a magyar technológiai vállalkozások a befektetők számára. Magyarországon a vállalati fúziók és felvásárlások (M&A) piacán a szektorban történt tranzakciók aránya duplája volt a régiós átlagnak az összes tranzakció tekintetében.
Stabilan magas az információtechnológiai befektetések száma világszerte. A vevői oldalon egyre gyakoribbak a stratégiai szereplők, akik leginkább a specializálódott, innovatív vállalatokban látnak lehetőségeket, melyeket sokszor kisebb méretük ellenére is szívesen vásárolnak fel – derül ki az Ernst & Young legfrissebb iparági elemzéséből.