50 ezer eurót nyerhetnek innovatív egészségügyi vállalkozások

Üzleti terv fejlesztésre, majd termék, szolgáltatás bevezetésére nyerhetnek jelentős, önrész nélküli összeget egészségügyi innovációval foglalkozó magyar kkv-k. A partneri hálózat a pénz mellett tudással is segít!

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egészségügyi újításokkal foglalkozó startupok, kis- és középvállalkozások számára írt ki versenyt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) által életre hívott és támogatott EIT Health. Az EIT Health a világ egyik legnagyobb egészségügyi innovációs kezdeményezése. Tagjai közt megtaláljuk Európa vezető egészségipari és gyógyszeripari vállalatait, kutatóintézeteit valamint a kontinens tíz leginnovatívabb egyeteme közül nyolcat is.

Magyarországról két kategóriában nevezhetnek az érdeklődők. Az InnoStars Awards április 30-ig várja azon - prototípussal már rendelkező - projektek és startup vállalkozások jelentkezését, amelyek új, innovatív termékkel vagy szolgáltatással szeretnének megjelenni a piacon.

Kép:Innostars Awards

A szintén április végén záruló European Health Catapult kategóriában olyan – a piacon már bevezetett termékkel rendelkező – kis- és középvállalkozások versenghetnek, amelyek egy másik EIT Health tagállam például Belgium, Hollandia, Franciaország, Egyesült Királyság, Írország, Skandináv országok, Spanyolország vagy Németország piacára szándékoznak belépni. A beérkezett pályázatokat szakértők bírálják el, majd a legjobbak bemutathatják termékeiket, szolgáltatásaikat nagyvállalatok képviselőinek, innovátoroknak és befektetőknek, akik felkészítik a csapatokat a piacra lépéshez szükséges további megmérettetésekre is.

Akinek már sikerült

A tavalyi kiírás egyik győztese, a 10.000 eurós díjazásban részesülő Prelife a nyereménye eredményeképpen, azóta több európai befektetői fórumon mutathatta be a mesterséges megtermékenyítés hatékonyságának javítása érdekében személyre szabható embrió beültetési protokollját, ezáltal kerülve egyre közelebb a külföldi piaci bevezetéshez, több eddig zárt ajtó is kinyílt előttük, több multinacionális vállalat is érdeklődést mutatott franchise együttműködés kapcsán, valamint a szabadalmi bejelentést is benyújtották. A PreLife csapata által kifejlesztett módszer képes molekuláris biológiai módszerekkel jellemezni a méhnyálkahártya állapotát, és az így nyert információn alapuló személyre szabott protokoll jelentősen javíthatja az embrió beültetés hatékonyságát. Jelenleg Magyarországon évente 5000 embrió beültetést végeznek, ám ebből csak 1500 vezet terhességhez, ami 25-30 százalékos sikerrátát jelent. Az európai piacra történő kilépéssel, évi 2 millió mesterséges megtermékenyítés hatékonyabbá tételét is elérhetik.

A verseny kiírója, az EIT Health célja az egészségügyi innováció és a nemzetközi együttműködés erősítése valamint jelentős számú új innovatív termék és szolgáltatás piacra vitele. Az innovációs projektek és akcelerátor szolgáltatások mellett hangsúlyos szerepet kapnak az ezeket kiegészítő oktatási programok is, melyek első sorban a vállalkozói ismeretek gyakorlati elsajátítását támogatják.

Mit nyerhetnek a pályázók? Mire használhatják a nyereményüket?

A versenyben való induláshoz nem szükséges önrész. Az InnoStars Awards kategória legjobb 20 nevezője 7000 euró értékű csomagot nyer, melyet üzleti tervük fejlesztésére, üzleti modelljük tökéletesítésére költhetnek, illetve tréningeken vehetnek részt, hogy minél meggyőzőbben tudják ötletüket nemzetközi vállalatok vezetői és a média képviselői előtt prezentálni.

A kidolgozott üzleti tervek újabb értékelésen vesznek részt és a legjobb 8 számára az EIT Health lehetőséget biztosít vezető egészségügyi szakemberekből álló nemzetközi zsűri előtti bemutatkozásra, ahol akár 30.000 euró is elnyerhető a termék vagy szolgáltatás piaci bevezetésére. A European Health Catapult kategóriában biotech, medtech, vagy digitális egészségügy szakterületen díjazott projektek képviselői üzletfejlesztésre és nemzetközi hálózat fejlesztésre költhetnek 50.000 eurót, és olyan nagyvállalatok vezetőinek mutathatják be elképzeléseiket, mint például GE Healthcare, Philips, Roche, Siemens, IBM, SAP és más vezető egészségügyi piaci szereplők. A kiválasztott projekteknek lehetősége nyílik az EIT Health oktatási és inkubációs szolgáltatásainak igénybevételére, valamint a hálózat tagjaival történő kutatási, fejlesztési és piaci együttműködés kialakítására, végül pedig kvalifikálhatják magukat a 2017 novemberében Londonban megrendezésre kerülő EIT Health Summit-ra, ahol befektetők, kockázati tőke társaságok és az európai média különféle képviselői előtt mutathatják be terméküket.

További információ itt található.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo