A gyenge védelem fő oka, hogy az IP-alapú telefonrendszereket nem tekintik a számítógépes infrastruktúra részének - állítja szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében a Telindus. Magyarországon a nagyvállalatok többségnél évek óta jelen van az IP-telefónia, és gyorsan terjed a középvállalati körben is.
A Telindus tapasztalatai szerint a beruházás tervezésekor nem szerepel kiemelt szempontként a biztonság, és később, az üzemeltetés során is inkább a működés folyamatosságára helyezik a hangsúlyt. Ennek az oka kézenfekvő: sok szakemberben se tudatosult az informatika és telekommunikáció konvergenciája, hogy a rendszerek átjárhatók, és így a telefonhálózatra is hasonló a veszélyek leselkednek, mint az informatikai rendszerre.
A biztonsági és hálózati integrációs szolgáltatást nyújtó belga központú Telindus tevékenységei között fontos helyet kap az IP-telefonrendszerek tervezése, építése, biztonsági auditálása. A Telindus TeleGuard szolgáltatáscsomagja kiterjedt nemzetközi tapasztalatokon alapul, és már Magyarországon is elérhető. Célja elsősorban nagyvállalatok számára megteremteni a biztonságos IP-telefóniát.
(Az év eleji elemzések szerint idén csúcsra érhet az IP-telefon.)