Yahoo!: belépés az európai ISP-piacra

Újabb lendületet adhat az európai internet-szolgáltatók versenyének, ha a Yahoo! saját szolgáltatásait is bevezeti a területre, hogy fellendítse a veszteséggel működő Yahoo! Europe kirendeltségét.

Az amerikai cég azt tervezi, hogy helyi internet-szolgáltatók partnereként lép majd fel, számítva rá, hogy nevének ismertsége sok felhasználót fog vonzani. Mark Opzoomer, a Yahoo! Europe ügyvezető igazgatója jelentette be nemrég hivatalosan, hogy az anyacég az Egyesült Államok mellett az európai szolgáltatók piacán is terjeszkedni kíván.

Opzoomer Reutersnak tett nyilatkozatában nem árult el részleteket arról, hogy a Yahoo! pontosan melyik országokban fog piacra lépni, de az Egyesült Királyság várhatóan az elsők közt lesz. A múlt év vége felé a Yahoo! hét év csend után újra tévéreklám-hadjáratot indított az Egyesült Királyságban személyes finanszírozási ajánlatáról, melyet az Euro RSCG Whek Gosperen keresztül kínál. A reklámkampányt a cég weboldalának ötmillió fontos költségvetésű felújítása követte az Egyesült Királyságban és Írországban.

Az Egyesült Királyságban a Yahoo! erős vetélytársakra számíthat olyan szolgáltatókban, mint a Freeserve, az MSN, az AOL, a Tiscali és a British Telecom. Valószínű, hogy a Yahoo! egy már létező szolgáltatóval – várhatóan egy telekommunikációs céggel – fog szövetségre lépni, mint ahogy azt az Egyesült Államokban teszi az SBC kábelcéggel. A BT ilyen szempontból szóba sem kerülhet, mivel ők már elmélyült kapcsolatokat ápolnak a Microsofttal.

Az Egyesült Királyságban tett lépéseket megelőzően a cég otthon, az Egyesült Államokban végzett jelentős átalakításokat üzletmenetében, tevékenységeik közt kiemelt szerephez juttatva a szélessávú internetes hozzáférést és az előfizetői szolgáltatásokat.

A jelentésekből az derül ki, hogy a Yahoo! a vezetékes piacot megkerülve egyből a szélessávú szolgáltatások felé fog fordulni. A bejelentés előtt nem sokkal az amerikai cég ismertette utolsó negyedéves eredményeit is, mely szerint a 285,8 millió dolláros bevételből 46,2 milliós nettó hasznot könyvelhetnek el. A nemzetközi piacon befolyt összeg 43,4 millió dollár volt. Opzoomer várakozásai szerint 2003-ban a Yahoo! Europe is nyereséget fog termelni, amint bevezetik az előfizetői szolgáltatásokat.

Forrás: Brand Republic 2003 Haymarket Business Publications Ltd


Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo