Az NRC Piackutató - a TNS-sel közösen - 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát, fogyasztási és vásárlási szokásait, illetve reklámokkal kapcsolatos attitűdjét. A Visitor Media Research (VMR) 2008 első féléves adatai a legalább hetente internetező 14-69 évesekről nyújtanak olyan átfogó és aktuális információkat, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az internetes piacon tevékenykedők - médiatulajdonosok, ügynökségek, hirdetők - számára.
Az elmúlt fél évben tovább nőtt a legalább hetente internetező 14-69 évesek száma. A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege - de még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 55 százaléka férfi, 48 százaléka 30 év alatti, és 30 százaléka Budapesten él. A gyakori internetezők 73 százaléka internetezik otthonában. Munkahelyükön 32 százalékuk, az iskolában pedig 16 százalékuk szokta használni a világhálót. (Június végére hazánkban mintegy másfél millióan rendelkeztek vezetékes szélessávú internet-előfizetéssel.)
Az internethasználat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón. Az internetes tevékenységek tekintetében az online banki szolgáltatások igénybevételében növekvő tendencia figyelhető meg. 2008 első félévében a gyakori internetezők 33 százaléka intézte pénzügyeit az interneten keresztül, ami a fél évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 2 százalékpontos növekedést jelent.
Az internetezők tehát növekvő bizalommal vannak az online banki szolgáltatások iránt. Az internet jellemző tájékozódási forrása az álláskeresőknek is. Három internetező közül 2 álláskeresésre is használja a világhálót. A multimédiás tartalmak ugyancsak népszerűek. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 57 százaléka rádióhallgatásra is használja a hálót, míg az online tévénézésnek 33 százalékuk hódol legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek. Szoftverért 14, zenéért 7, képért vagy videóért 6 százalékuk fizetett már. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre. Jelenleg 18 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel.