A teljes call center piacon mintegy 10 százalékos növekedést várnak egy minap zárult felmérés megkérdezettjei. A szondázát végző Nextira One az adatok alapján arról is képet formálhatott, hogy az 1997-2000 között lezajlott call center telepítési fellendülés után a zöldmezős hívóközponti beruházások száma jelentősen lecsökkent. Minden, nagy ügyfélbázissal rendelkező vállalat – távközlési és közműszolgáltatók, pénzintézetek, biztosítók – kiépítette saját megoldását, vagy egy erre szakosodott bér call center szolgáltatót vett igénybe. A lakosság, a kezdetben újszerű technológiával megbarátkozott és egyre nagyobb arányban használja a telefonos csatornát ügyei intézésére. A call centert övező kezdeti eufórikus hangulat lecsillapodott. Mind a vállalatok, mind az ügyfelek számára világossá váltak a rendszerek képességei, és megszerezték az üzemeltetéssel és a használattal kapcsolatos tapasztalatokat.
A call center piaci általános trendeket, az azokra ható gyorsító és lassító tényezőket, a kínálati piac jellemzőit feltérképező tanulmány elkészítéséhez 16 nagy céget vont be a platform független call center piacon 27 százalékos részesedést magáénak tudó Nextria One Kft. Kiderült, hogy mindaddig, amíg a vállalkozások nem ismerik fel azt a tényt, hogy az ügyfeleket meg kell szerezni és nem elég csak arra várni, hogy ők találják meg a céget, addig a call center beruházásoknak nehezen valósulhatnak meg. A megkérdezettek egyértelműen állították, hogy ezek a rendszerek egy újabb cég-ügyfélkommunikációs csatornát jelenthetnek, amelyekkel lényegesen javítani lehet egy-egy vállalkozás megítélését, vagy annak üzleti eredményeit.
Újabb cég-ügyfélkommunikációs csatorna
A piac megszondázásának eredményeképp kiderült, a call center beruházások újabb cég-ügyfélkommunikációs csatornát jelenthetnek, amelyekkel lényegesen javítani lehet egy-egy vállalkozás megítélését, vagy annak üzleti eredményeit.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.