Újabb sikeres magyar fejlesztés indulhat útjára

A Lambda-Com Csoport SpedMart néven egyedi igényekre optimalizálható, telematikai adatokon alapuló rendszert fejlesztett, ahol egyedi igényekre szabottan találkozik össze a megbízó és a fuvarfeladatot elvállaló partner.

A magyar tulajdonú vállalat fejlesztése óriási minőségi ugrást jelent az eddig a piacon lévő fuvarbörzékhez képest. Mindehhez 47 millió forint uniós támogatást kapott az Új Széchenyi Terv keretében a cégcsoport. Az Európai Unióban kiemelt területnek számít az intelligens közlekedési rendszerek fejlesztése, amelyeknek köszönhetően gyorsabb, rugalmasabb, modernizált és legfőképp biztonságosabb rendszerek születnek. Ennek köszönhetően egyre növekvő számban jönnek létre ezek az ITS rendszerek, közéjük tartozik mostantól a 100 százalékban magyar tulajdonú multinacionális Lambda-Com Csoport SpedMart szolgáltatása is.

Világsiker lehet a magyar fejlesztés - Kép: SXC

Kardos Emese a SpedMart üzletágvezetője elmondta: „A SpedMart egy exkluzív fuvarbörze, amely olyan többlet információkat és lehetőségeket tartalmaz, melyek biztonságosabbá és hatékonyabbá teszik a fuvarfeladatok interneten keresztül történő szervezését. A partnerek itt egy valós adatokon alapuló, minősített rendszer alapján választhatják ki egymást az igényeiknek megfelelően. A GPS alapú fuvarbörzére csak megbízható, fizetőképes partnerek léphetnek be. A teljes teljesítés ellenőrzés alatt áll, így egy biztonságosabb, átláthatóbb és prémium minőségű fuvarbörze jön létre.”

Az online börze a cégcsoport saját fejlesztésű, telematikai, szállítmányozási biztonságot támogató szolgáltatásán a WebEye megoldáson alapul, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával valós időben, a nap 24 órájában teszi lehetővé a járművek útvonalának és mozgásának elemzését.

A szolgáltatást igénybe vevő speditőrök a SpedMart révén széles fuvarozói körhöz juttathatják el fuvarfeladataikat, ugyanakkor csak azok a vállalkozások kerülhetnek a rendszerbe, melyek megfelelnek az előzetes feltételeknek. Fel kell tölteniük céges adataikat és fuvarozói engedélyeiket, a CMR-biztosítási igazolásukat, melyek egyenként ellenőrzésen esnek át. Továbbá rendelkezniük kell WebEye GPS-es alapú járműkövető egységgel, amelyen keresztül a kiadott fuvarfeladatok kontrollálhatóak a teljes szállítási útvonalon.

120 milliárdot spórolhatnának a fuvarozók
Miközben az ár- és adóemelések áthárítása a fogyasztókat nagyon kellemetlenül érinti, ugyanakkor 120 milliárd nagyságrendű összeg megtakarítása jelentős terhet venne le minden piaci szereplőről. Az OGH Hírügynökség szerint nagyságrendileg ennyi megtakarítást érhetnének el a cégek a flottakövetés bevezetésével, azonban a Magyarországon futó autóflották személy és haszongépjárműveinek 92 százalékában, azaz hozzávetőleg körülbelül nyolcszázezer vállalati járműben jelenleg nincs GPS-es flottafelügyelet. Nehezen követhető az útvonaluk, a tankolásuk. A Magyarországon futó autóflották alig 8 százalékában használják csak ezt a lehetőséget, miközben Németországban már 35 százalék feletti az alkalmazás.
A fuvarozók a SpedMart portálon keresztül a speditőrök egyedi fuvarjaihoz szerezhetnek hozzáférést így már csak üzleti hatékonyságukon múlik, hogyan növelik gépjárműveik kihasználtságát. Ráadásul értesítést is kapnak, amennyiben tevékenységüknek megfelelő fuvarfeladatok kerülnek feltöltésre, így nem kell folyamatosan a számítógép előtt ülve feladatra-megbízásra várniuk. Lehetőség van továbbá a rendszeren keresztül üzleti tárgyalásra, áralkura is. A belső értékelési felületen a partnerek értékelik egymást, így a jövőbeli megbízások esetén tulajdonképpen reklámfelületet is jelent, ha valaki jó szolgáltatást nyújtott.

„A bizalom felértékelődése a szállítmányozási, logisztikai szektorban is intenzíven érezhető. Az elmúlt években nagyon sokan megégették magukat, mert nem megfelelő partnert választottak a fuvarfeladatok ellátására, mindez pedig komoly anyagi károkat és bevételkiesést eredményezett. Érezhető az a trend, hogy sokan már inkább nem vállalnak el egy-egy feladatot, mert nem biztosak abban, hogy megfelelő partnert találnak ehhez, így inkább nem kockáztatnak. Régóta terveztük, hogy erre a problémára megoldást találjunk, az pedig külön öröm, hogy olyan fejlesztéssel tettük mindezt, amely az Európai Unió stratégiai törekvésével egybevág, és ezért uniós pályázati forrást is elnyerhettünk. A szolgáltatás –mivel jelenleg 14 országban működik leányvállalatunk – Európa legtöbb országába el fog jutni, így reméljük hamarosan sikeres magyar fejlesztésként beszélhetünk majd róla.” – mondta el Kardos Emese.

A legtöbb céges autóban is műholddal navigálnak
A cégautó használók többsége GPS alapú navigációs eszközzel tájékozódik a hazai utakon – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., flotta- és gépjárműkezelő kutatásából. A közel százötven megkérdezett gépjárműhasználó kétharmada tart ugyan hagyományos, papír alapú térképet a gépkocsiban, de a mindennapokban 90%-uk inkább a műholdas navigációra támaszkodik úti célja megtalálásához.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo