Ahogyan ez lenni szokott, az olvasottságot tekintve az online tartalomszolgáltatásban az elkövetkező nyári hónapok 10% körüli forgalomesést hoznak, majd a „rend” augusztus 20-tól kezdődően újra visszaáll, illetve várhatóan túllépi a korábbi szintet. A visszaesés nem a nyáron internetezők számának csökkenését jelenti, hanem azt, hogy aki a nyári időszakban internetezik, az általában kevesebb időt tölt a neten. Az internet használóinál megfigyelhető tendencia, hogy számuk növekedésével összetételük egyre inkább megfelel a teljes népesség összetételének, azaz egy „átlagos” internetező egyre jobban hasonlít egy „átlagos” hazai lakosra, vagy olvasóra. Míg néhány évvel ezelőtt jól meghatározható volt, hogy az internetet jellemzően például a technológiával foglalkozó szakokon tanuló egyetemisták használták, addig mára ezek a karakterek eltűnőben vannak, azaz az internet egyre inkább „mindenkié”.
Az
Az internetes tartalmak fejlődését nagyban befolyásolja az internetelérések minősége. A hazai piacon a legmarkánsabb tendencia a szélessávú előfizetések internethozzáférések számának intenzív növekedése. 2001 vége óta az ADSL használóinak száma megtízszereződött, a kábelnet használóké megháromszorozódott. A vállalati szegmensben is a szélessávú kapcsolatok terjedése zajlik. A jelenlegi hazai piacon még a dial-up előfizetés az uralkodó, de az alternatív technológiák erőteljes előretörése figyelhető meg. Az Axelero megbízásából a TÁRKI által végzett kutatás adatai szerint 2002-ben az otthoni hozzáférések 10%-át már e technológiák adták. Az ADSL terjedésének egyik fontos hatása, hogy az interhasználati szokásokat is átrendezi: megjelenésével és terjedésével már duplájára nőtt az interneten töltött idő.
Tovább nő az online médiumok olvasottsága, míg a nyomtatottaké csökken
A hazai média egyik jellemező tendenciája, hogy míg az online médiumok olvasottsága („reach”) továbbra is folyamatosan nő, addig a nyomtatott sajtótermékeké lassan, de biztosan csökken. Ez a visszaesés abból ered, hogy a nyomtatott sajtón belül a bulvár sajtó olvasottsága stagnál, míg a politikai napilapoké esik, ami azt eredményezi, hogy egyes korcsoportokban – például a 18-29 közötti A-B jövedelmi kategóriába eső célcsoportban – az [origo] olvasóinak száma már megegyezik a legolvasottabb politikai napilapéval (mindkettőé közel napi 40 000).
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.