A Telekom 4 mögött álló szakmai és pénzügyi befektetők újszerű, konvergens termékekre és szolgáltatásokra koncentráló marketingre és magas színvonalú technológiára épülő, új üzleti modellt kívánnak bevezetni Magyarországon. A társaság egyik lehetséges útként a virtuális, vagyis saját hálózattal nem rendelkező, azt valamelyik már működő és jelentős piaci erővel rendelkező (ún. inkumbens) távközlési szolgáltatóktól bérlő, ún. MVNO szolgáltató létrehozását jelölte meg, amely a világ számos országában nagy sikerrel alkalmazott piacélénkítő módszernek bizonyult.
A Telekom 4 szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint Európában szinte már csak Magyarországon tudták megakadályozni létrejöttüket. A kedvező folyamatok megindulásához ugyanis szükség van a Nemzetközi Hírközlési Hatóság mint piacszabályozó szervezet aktívabb részvételére, amelyet a Telekom 4 - az eddig negatív tapasztalatok és az inkumbensekkel való megállapodás hiánya miatt - továbbra is elvár. A társaság ennek megfelelően kész bármelyik szolgáltatóval megállapodni a szolgáltatások mielőbbi nyújtásáról.
"A versenyt támogassák, ne a mozdulatlanságot"
További lehetőségként a Telekom 4 hálózati szolgáltató, ún. MNO mielőbbi létrehozásának feltételeit vizsgálja. Az UMTS, valamint a 900 MHz-es tartományokban nyújtható harmadik és negyedik generációs szolgáltatásokhoz a társaság elvárja a hatóságtól a GSM spektrumok rendezését és az UMTS frekvenciák megnyitását. A kisvárosi környezetekben WIMAX rendszerek elterjedésére számítva a Telekom 4 ezen technológiát is fel kívánja használni és feltételezi, hogy hasonló feltételekkel juthat spektrumokhoz, mint az inkumbens szolgáltatók.
Az új piacra lépőket is figyelembe vevő kedvezőbb gazdasági és szabályozási környezet kialakulása érdekében a Telekom 4 Magyarország Zrt. kívánatosnak tartja, hogy a kormány és a kormányhivatal az inkumbens mobilszolgáltatók 1993-as és 1999-es megjelenésekor tapasztalat hozzáállásához hasonlóan a versenyt és ne a piaci koncentrációt és mozdulatlanságot segítse, így dinamikusabb üzleti formák, új termékek és szolgáltatások mielőbbi megjelenését is eredményező lépéseket tegyen. (Átfogó információbázis jelent meg az interneten a hazai mobil-, vezetékes telefon-, televízió- és internetszolgáltatói kínálatról.)