Személyes adat lesz az IP-cím?

Az Európai Unió adatvédelmi biztosa az IP-címeket is személyes adatnak szeretné nyilváníttatni. A Google tiltakozik: nem a személyt, hanem csak a gépet azonosítják.

Peter Scharr, német adatvédelmi biztos vezetésével vizsgálják a Google, a Yahoo!, a Microsoft és más cégek adatkezelési elveit - írja az isite.hu. Bár Scharr elismeri, hogy nem minden esetben azonosítható a felhasználó személye az IP-cím alapján (például kávézók, könyvtárak, egyetemek esetében), de általában mégis megteremthető ez a közvetlen kapcsolat. Ekkor viszont már személyes adatnak számít az uniós gyakorlatban, amit nem lehet a felhasználó beleegyezése nélkül tárolni.

A Google, amelynek több szolgáltatása is használja az IP-ket (felhasználók nyelvének meghatározására stb.), korábban már tett néhány engedményt az adatvédelem érdekében: lerövidítette a 18 hónapos tárolást, továbbá az utolsó két számjegyüket elrejti, ami szerinte megakadályozza a beazonosíthatóságukat.

Ám, ha mégis Scharréknak lesz igaza, akkor a Google hirdetési szolgáltatása is összeomolhat: a payperclick (kattintások után fizető) rendszer éppen az IP-címek nyilvántartásával szűri a csalásokat, illetve állapítja meg a bevételt. (Évek óta növekszik azon online csalások száma, amelyek a keresőkben megjelenő, szöveges hirdetésekben elhelyezett kattintásonkénti költségre épülő marketing kampányokat célozzák.)

Egy másik adatvédelemmel foglalkozó szakember szerint inkább csak az baj, hogy az egyes cégek adatkezelési politikája nincs jól láthatóan feltüntetve az oldalaikon, vagy ha mégis, megfogalmazásuk az átlagember számára érthetetlen. (Tavaly minden eddiginél tökéletesebb ál-honlapok és valódinak tűnő e-mailek révén próbálták az adathalászok megszerezni személyes, banki adatainkat, illetve vásárlásra bírni bennüket, átlagos felhasználókat.)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo