Százmilliós nagyságrendű online hirdetések

Az Adverticum Network tagjai 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le a közel 150 weboldalon barter elveken, mégis üzleti alapokon. A növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni.

Az Adverticum adserver egyik háttér-szolgáltatása hamar népszerű lett. A hálózat mintegy 150 weboldala hamar felfedezte, és egyre erőteljesebben használja a belső piactéren rendelhető online hirdetési kampányokat.
Általában a hirdetési barterüzletek buktatója az, hogy az egyes site-okon eltérő értéke van a bannereknek, s ez a kétoldalú (vagy akár sokoldalú) bannercseréknél nehezen érvényesíthető – mondja a A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. szakértője. Az Adverticum viszont – a saját hirdetéskiszolgáló elszámolási rendszerére építve – úgy oldotta meg a cserekereskedelmet, hogy a hálózati tagok valódi áralkuk keretében valódi értékeken "vásárolnak" felületet egymástól, s a vásárlásoknak-eladásoknak hosszabb távon kell a nullszaldó közelében lenniük. Vagyis itt időben és térben is széthúzott multilaterális üzleti kapcsolatok alakulnak, ahol az üzleti érték automatikusan szabályozza és optimalizálja a cserekereskedelmet.

Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le. Mivel a Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi banner megjelenés van, ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket. Eszerint az "ingyen” reklám egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak.

Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.

Véleményvezér

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo