Az Adverticum adserver egyik háttér-szolgáltatása hamar népszerű lett. A hálózat mintegy 150 weboldala hamar felfedezte, és egyre erőteljesebben használja a belső piactéren rendelhető online hirdetési kampányokat.
Általában a hirdetési barterüzletek buktatója az, hogy az egyes site-okon eltérő értéke van a bannereknek, s ez a kétoldalú (vagy akár sokoldalú) bannercseréknél nehezen érvényesíthető – mondja a A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. szakértője. Az Adverticum viszont – a saját hirdetéskiszolgáló elszámolási rendszerére építve – úgy oldotta meg a cserekereskedelmet, hogy a hálózati tagok valódi áralkuk keretében valódi értékeken "vásárolnak" felületet egymástól, s a vásárlásoknak-eladásoknak hosszabb távon kell a nullszaldó közelében lenniük. Vagyis itt időben és térben is széthúzott multilaterális üzleti kapcsolatok alakulnak, ahol az üzleti érték automatikusan szabályozza és optimalizálja a cserekereskedelmet.
Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le. Mivel a Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi banner megjelenés van, ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket. Eszerint az "ingyen” reklám egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak.
Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.
Százmilliós nagyságrendű online hirdetések
Az Adverticum Network tagjai 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le a közel 150 weboldalon barter elveken, mégis üzleti alapokon. A növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.