Százmilliós nagyságrendű online hirdetések

Az Adverticum Network tagjai 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le a közel 150 weboldalon barter elveken, mégis üzleti alapokon. A növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni.

Az Adverticum adserver egyik háttér-szolgáltatása hamar népszerű lett. A hálózat mintegy 150 weboldala hamar felfedezte, és egyre erőteljesebben használja a belső piactéren rendelhető online hirdetési kampányokat.
Általában a hirdetési barterüzletek buktatója az, hogy az egyes site-okon eltérő értéke van a bannereknek, s ez a kétoldalú (vagy akár sokoldalú) bannercseréknél nehezen érvényesíthető – mondja a A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. szakértője. Az Adverticum viszont – a saját hirdetéskiszolgáló elszámolási rendszerére építve – úgy oldotta meg a cserekereskedelmet, hogy a hálózati tagok valódi áralkuk keretében valódi értékeken "vásárolnak" felületet egymástól, s a vásárlásoknak-eladásoknak hosszabb távon kell a nullszaldó közelében lenniük. Vagyis itt időben és térben is széthúzott multilaterális üzleti kapcsolatok alakulnak, ahol az üzleti érték automatikusan szabályozza és optimalizálja a cserekereskedelmet.

Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le. Mivel a Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi banner megjelenés van, ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket. Eszerint az "ingyen” reklám egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak.

Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo