Százmilliós nagyságrendű online hirdetések

Az Adverticum Network tagjai 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le a közel 150 weboldalon barter elveken, mégis üzleti alapokon. A növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni.

Az Adverticum adserver egyik háttér-szolgáltatása hamar népszerű lett. A hálózat mintegy 150 weboldala hamar felfedezte, és egyre erőteljesebben használja a belső piactéren rendelhető online hirdetési kampányokat.
Általában a hirdetési barterüzletek buktatója az, hogy az egyes site-okon eltérő értéke van a bannereknek, s ez a kétoldalú (vagy akár sokoldalú) bannercseréknél nehezen érvényesíthető – mondja a A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. szakértője. Az Adverticum viszont – a saját hirdetéskiszolgáló elszámolási rendszerére építve – úgy oldotta meg a cserekereskedelmet, hogy a hálózati tagok valódi áralkuk keretében valódi értékeken "vásárolnak" felületet egymástól, s a vásárlásoknak-eladásoknak hosszabb távon kell a nullszaldó közelében lenniük. Vagyis itt időben és térben is széthúzott multilaterális üzleti kapcsolatok alakulnak, ahol az üzleti érték automatikusan szabályozza és optimalizálja a cserekereskedelmet.

Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le. Mivel a Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi banner megjelenés van, ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket. Eszerint az "ingyen” reklám egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak.

Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo