Synergon: javuló működés

A Synergon Informatika Rt. jelentős javulást valósított meg eredményességi mutatóiban, annak ellenére, hogy gyenge belföldi piaci körülmények között, és ebből következően a 2001-es év első felében elért árbevételtől 5%-kal elmaradó értékesítést ért el. A cégcsoport üzemi eredménye 2002 első félévében –67 millió forint, az adózás előtti eredmény –3 millió forint (tavalyi hasonló időszak –410 millió forint) lett. Továbbá a Synergon gazdálkodását a 2002-es év első felében meghatározta a tavalyi évben végrehajtott költségcsökkentési és racionalizálási lépések hatása is.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Stratégia céljainak megfelelően a Synergon folyamatosan nagyobb hangsúlyt helyez a szolgáltatásokra, ahol a hozzáadott érték alapvetően kompetenciából, emberi erőforrásokból termelődik. A Synergon a nemzetközi cégek által determinált nagyvállalati szegmensben speciális kompetencia-bázisú üzleti megoldásszállító szerepet akar betölteni, míg a közepes- és kisvállalatok számára az üzleti infrastruktúraszolgáltató szeretne lenni.

A hazai informatikai piacon a közepes- és kisvállalatoknál számottevő fejlődés várható. A szegmens egyik fontos jellemzője az alultőkésítettség, a működő tőke viszonylag szűkös rendelkezésre állása, ugyanakkor a növekvő piaci verseny miatt előtérbe kerül a tőke optimális, az alaptevékenységre fókuszáló, felhasználása – állítják a vállalat szakértői. A kkv szektor másik ismertetője, hogy informatikai rendszerük fejlesztésre szorul, mely a költséges és a gyorsan változó technológia miatt a szükségesnél nagyobb figyelmet kap, ugyanakkor az info-kommunikációs eszközök hatékonysága befolyásolja a piaci versenyképességüket. A Synergon erre alapozva dolgozta ki azt az üzleti infrastruktúraszolgáltatást, melyet beruházási igény nélkül, előfizetéses alapon nyújt.

Nehezebb gazdálkodási körülmények


Az informatikai piac keresletét a 2002-es év első hat hónapjában is nagymértékben az egyik legfontosabb ügyfélszegmensnek tekinthető telekommunikációs szektor dinamikájának lassulása határozta meg. A távközlési szektorban a szolgáltatások iránt tapasztalható mérsékelt kereslet, illetve ezen vállalatok kedvezőtlen gazdálkodási helyzete meghatározza erősen visszafogott igényeiket az informatikai szolgáltatások iránt.

A Synergon csoport működési országaiban – Magyarország, Csehország, Horvátország – jelentős politikai tényezők is befolyásolták a 2002-es év első félévének gazdálkodását. Csehországban és Magyarországon parlamenti választások, azokra való felkészülés, illetve az új kormány beiktatása volt napirenden. Ez időszak alatt Horvátországban kormányválság és új kormány alakulása befolyásolta a piaci viszonyokat. A politikai változások nemcsak az egyik nagy ügyfélszegmens, a kormányzati szektor beruházásait késleltetik, hanem az általános kivárás következtében a legtöbb szektorban szintén hasonló jelenségek tapasztalhatók.

A Synergon csoport számára a 2001-es évben végrehajtott költség- és létszám-racionalizálási lépések nehezebb gazdálkodási körülmények között is hatékonyabb működést tesznek lehetővé. A stratégia fókuszában álló szolgáltatás- és fedezetorientált tevékenységek ösztönzése az árbevétel mérsékelt emelkedése, illetve csökkenése mellett is javuló profitabilitást eredményez a cégcsoportnak. E két tényező következménye az üzemi, adózás előtti, illetve adózás utáni eredménysorok jelentős javulása. A cégcsoport gazdálkodásában a javuló hatékonyság a költségtételeknél is érzékelhető: az értékesítés közvetlen költsége 7%-kal, az egyéb működési költségek 13%-kal csökkentek. Még szignifikánsabb a fejlődés a létszámra vetített gazdálkodási adatok vizsgálata során: a két időszak között a javuló eredménysorokat a cégcsoport 8%-kal alacsonyabb létszám mellett érte el.

Értékesítési árbevétel


A Synergon csoport 2002 első félévében 9.203 millió forint árbevételt ért el, ami a bázisidőszak árbevételéhez képest forint alapon számolva 5%-os csökkenést jelent. A cégcsoport stratégiájának középpontjában az értékesített szolgáltatások növelése, illetve a hatékonyabb működés által történő profitemelés áll, ami nem feltétlenül párosul magasabb értékesítési árbevétellel. A vizsgált időszakok közötti csökkenés meghatározó részét a cseh leányvállalat, az Infinity árbevétel-visszaesése alkotja, az anyavállalat (és a Fibex Kft.) kismértékben, a Span jelentősen tudta növelni értékesítését az időszak folyamán. Az elsősorban amerikai dollárban történő beszerzések miatt sok esetben a projektek számlázása is USD-hez kötődik. USD alapon számítva a cégcsoport 2%-os növekedést ért el a két időszak összehasonlításában. A korábbi évekhez viszonyítva látványos a telekommunikációs szektor visszaesése, melyet az említett világpiaci tendenciák okoznak, és jelentős az iparvállalatok részesedésének növekedése, melyet elsősorban az Infinity konszolidálása okoz.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo