Prognózis az Internet piac fejlődésére

A hazai Internet használók száma a jelenlegi 1,2 millióról várhatóan 2004 második felében eléri a 2,1 milliót, ha a fejlődés jelenlegi üteme folytatódik - jelentette be Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója. Eszerint két év múlva a felnőtt lakosság 25 százaléka internetezik majd. Ez pedig biztos, hogy segíti a szolgáltatások és az információ-áramlás fejlődését.

A Netsurvey Magyar Online Monitor (MOM) című kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy az Internet széleskörű elterjedése és rendszeres használata gyorsítja az online piac kedvező változásait. A MOM legújabb adatai szerint 2001 végén az Internethez hozzáférők száma megközelítette az 1,6 milliót. Sőt már 600 ezerre tehető a hetenként egynél többször a hálóra kapcsolódó „heavy user”-ek száma. A fejlődés jelenlegi ütemét alapőul véve a gyakori internethasználók 2004 végére 1,1 millióan lesznek – jósolja Bokker Sándor. Ha ez így lesz, akkor 2004-ben a felnőtt lakosság 13 százaléka fog a gyakori használókhoz tartozni.

A gyakori használóknál pedig várhatóan megnövekszik a kereslet az online az áruk, szolgáltatások, információk és interaktív kapcsolatok iránt. Ráadásul Bokker szerint a Heavy userek köre különböző irányokban bővül, és nem csak a magas társadalmi státuszúakra vagy a legfiatalabb felnőtt korosztályra korlátozódik. Az Internet gyakori használóihoz felzárkóznak a nők, vidéki városok lakói és a 30-49 évesek is.

A gyakori használók jelentőségét példázza az elektronikus kereskedelmet igénybe vevők megoszlása. Amíg a teljes népesség mindössze 1 százaléka vásárolt valamit a hálón keresztül a múlt év második felében, addig az internetezők közül 6, de a gyakori használók közül már 11 százalék.
A további terjedést befolyásoló tényezők közül említést érdemel, hogy az Internet használatának feltételei keményednek. Fékezi a fejlődést, hogy egyes kedvezmények megszűnnek, az Internetezés bizonyos esetekben viszonylag drága, a korábban ingyenes szolgáltatások egy részéért pedig újabban fizetni kell.

Ugyanakkor viszont a felnőtt korba lépő új nemzedék minden előzőnél nyitottabb és fogékonyabb az Internet használatára, ami viszont gyorsítja a világháló hazai térhódítását.

Az online tevékenységek közül a legutóbbi időkben böngésztek a legtöbben, de a múlt év második felében újra első helyre került a levelezés, az E-mail, állapítja meg a Netsurvey kutatása, a MOM. A vállalat negyedévenként méri fel Magyarországon az Internet-hozzáférés és használat jellemzőit. A kutatássorozat az Internettel kapcsolatos alapinformációk változásait folyamatosan követi. Az adatgyűjtés módja félévenként 12 719 felnőtt személyes megkérdezése.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo