Prognózis az Internet piac fejlődésére

A hazai Internet használók száma a jelenlegi 1,2 millióról várhatóan 2004 második felében eléri a 2,1 milliót, ha a fejlődés jelenlegi üteme folytatódik - jelentette be Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója. Eszerint két év múlva a felnőtt lakosság 25 százaléka internetezik majd. Ez pedig biztos, hogy segíti a szolgáltatások és az információ-áramlás fejlődését.

A Netsurvey Magyar Online Monitor (MOM) című kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy az Internet széleskörű elterjedése és rendszeres használata gyorsítja az online piac kedvező változásait. A MOM legújabb adatai szerint 2001 végén az Internethez hozzáférők száma megközelítette az 1,6 milliót. Sőt már 600 ezerre tehető a hetenként egynél többször a hálóra kapcsolódó „heavy user”-ek száma. A fejlődés jelenlegi ütemét alapőul véve a gyakori internethasználók 2004 végére 1,1 millióan lesznek – jósolja Bokker Sándor. Ha ez így lesz, akkor 2004-ben a felnőtt lakosság 13 százaléka fog a gyakori használókhoz tartozni.

A gyakori használóknál pedig várhatóan megnövekszik a kereslet az online az áruk, szolgáltatások, információk és interaktív kapcsolatok iránt. Ráadásul Bokker szerint a Heavy userek köre különböző irányokban bővül, és nem csak a magas társadalmi státuszúakra vagy a legfiatalabb felnőtt korosztályra korlátozódik. Az Internet gyakori használóihoz felzárkóznak a nők, vidéki városok lakói és a 30-49 évesek is.

A gyakori használók jelentőségét példázza az elektronikus kereskedelmet igénybe vevők megoszlása. Amíg a teljes népesség mindössze 1 százaléka vásárolt valamit a hálón keresztül a múlt év második felében, addig az internetezők közül 6, de a gyakori használók közül már 11 százalék.
A további terjedést befolyásoló tényezők közül említést érdemel, hogy az Internet használatának feltételei keményednek. Fékezi a fejlődést, hogy egyes kedvezmények megszűnnek, az Internetezés bizonyos esetekben viszonylag drága, a korábban ingyenes szolgáltatások egy részéért pedig újabban fizetni kell.

Ugyanakkor viszont a felnőtt korba lépő új nemzedék minden előzőnél nyitottabb és fogékonyabb az Internet használatára, ami viszont gyorsítja a világháló hazai térhódítását.

Az online tevékenységek közül a legutóbbi időkben böngésztek a legtöbben, de a múlt év második felében újra első helyre került a levelezés, az E-mail, állapítja meg a Netsurvey kutatása, a MOM. A vállalat negyedévenként méri fel Magyarországon az Internet-hozzáférés és használat jellemzőit. A kutatássorozat az Internettel kapcsolatos alapinformációk változásait folyamatosan követi. Az adatgyűjtés módja félévenként 12 719 felnőtt személyes megkérdezése.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo