Pontosabb a mesterséges intelligencia, mint az orvos

A mesterséges intelligencia (AI) sikeresebben felismeri a bőrrákot, mint a szakorvosok. A Heidelbergi Egyetem kutató százezer felvétel alapján “tanították meg” a számítógépet a helyes diagnózisra.

Gyakran a tapasztalt szakorvos számára is nehéz felismerni a különbséget a fekete bőrrák (melanoma) és a veszélytelen anyajegy között.

Kép: wikimedia

Ebben is segít a mesterséges intelligencia: a kutatók százezernél több, melanomát, illetve anyajegyet mutató felvételt tápláltak be az általuk kidolgozott különleges szoftveres rendszerbe tízszeres nagyításban, megjelölve, melyiknél mi a helyes diagnózis.

Magyarországot sem kerüli el a negyedik ipari forradalom
A Simenesnél a digitalizáció és a robotizálás egyelőre nem fenyegeti az emberek munkahelyét. A német cégnél új lehetőségek nyílhatnak mérnököknek, matematikusoknak, progrmozóknak – mondta a Piac&Profitnak Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Minden újabb kép bevitele növelte a rendszer képességét a helyes felismerésre. A rendszer “tanulási folyamata” után a kutatók kiválasztottak 100 felvételt, amelyet az AI még nem ismert és elküldték azokat dermatológusoknak, a világ 17 országába – majd diagnózist kérték gépüktől is.

Az eredmény: a szakorvosok a melanomák 86.6 százalékát ismerték fel – a mesterséges intelligencia 95 százalékot. Az anyajegyeknél az orvosok diagnózisai voltak valamivel pontosabbak.

Az új vizsgálati lehetőségek annál fontosabbak, mivel egyre gyakoribb az úgynevezett fekete bőrrák, abban évente mintegy 55.000 ember hal meg.

(Forrás: Der Spiegel)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo