A helybiztosítás 15 millió dollárt emészt majd fel, az esemény promóciójára pedig további 10-20 millió dolláros költségvetést szánnak.
Nagyban ösztönözhette a terv megszületését, hogy nemrég a Coca-Cola is mélyen belefolyt a kereskedelmi televíziózás szponzorálásába. Az Fox tévécsatorna American Idol közönségszavazatos zenei tehetségkutatója egy szórakoztatóműsor álcájában tévénézők tömegeihez juttatta el a cég reklámjait órányi terjedelmekben.
Hasonló „nem evilági” irányultságú marketinges kampányokkal már korábban is próbálkozott a Pepsi. 1996-ban az oroszok és az amerikaiak egy valóságos kapitalista csillagháborúba bonyolódtak egymással. Míg a NASA Endeavor űrrepülőjében Coca-Cola automatákat szereltek fel a személyzet részére, a Pepsi az orosz MIR űrállomáson forgatott reklámfilmet, ahol a súlytanságban űrsétát végző kozmonauták mellett egy négy láb – kb. 1,2 m – magas Pepsi-doboz is felbukkan. Néhány év múlva, amikor a Pizza Hut is bekapcsolódott az eseményekbe, egy orosz rakéta a cég emblémájával az oldalán indult el a végtelen meghódítására. Úgy tűnik már sehol sincs menekvésünk a reklámok elől - az egyetlen szerencse, hogy az űrben már nem hallatszik az ember sikolya.
Brooke McDonald, Adbusters
Pepsi: valóságtévével az űrbe
Lehet, hogy a Pepsi-Cola hamarosan egy kozmikus valóságshow-val próbál majd hatni a fogyasztói pénztárcákra. Nem hivatalos értesülések szerint a vállalat jelenleg tárgyalásokat folytat az Orosz Űrhivatallal arról, hogy helyet vásároljon magának egy közelgő űrrepülésre. A cég vezetői azt ígérik, hogy televíziós vetélkedőt indítanak egy részvételi hely kisorsolására a valamikor 2004-ben útnak induló Szojuz űrmisszióba.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.