Pepsi: valóságtévével az űrbe

Lehet, hogy a Pepsi-Cola hamarosan egy kozmikus valóságshow-val próbál majd hatni a fogyasztói pénztárcákra. Nem hivatalos értesülések szerint a vállalat jelenleg tárgyalásokat folytat az Orosz Űrhivatallal arról, hogy helyet vásároljon magának egy közelgő űrrepülésre. A cég vezetői azt ígérik, hogy televíziós vetélkedőt indítanak egy részvételi hely kisorsolására a valamikor 2004-ben útnak induló Szojuz űrmisszióba.

A helybiztosítás 15 millió dollárt emészt majd fel, az esemény promóciójára pedig további 10-20 millió dolláros költségvetést szánnak.

Nagyban ösztönözhette a terv megszületését, hogy nemrég a Coca-Cola is mélyen belefolyt a kereskedelmi televíziózás szponzorálásába. Az Fox tévécsatorna American Idol közönségszavazatos zenei tehetségkutatója egy szórakoztatóműsor álcájában tévénézők tömegeihez juttatta el a cég reklámjait órányi terjedelmekben.

Hasonló „nem evilági” irányultságú marketinges kampányokkal már korábban is próbálkozott a Pepsi. 1996-ban az oroszok és az amerikaiak egy valóságos kapitalista csillagháborúba bonyolódtak egymással. Míg a NASA Endeavor űrrepülőjében Coca-Cola automatákat szereltek fel a személyzet részére, a Pepsi az orosz MIR űrállomáson forgatott reklámfilmet, ahol a súlytanságban űrsétát végző kozmonauták mellett egy négy láb – kb. 1,2 m – magas Pepsi-doboz is felbukkan. Néhány év múlva, amikor a Pizza Hut is bekapcsolódott az eseményekbe, egy orosz rakéta a cég emblémájával az oldalán indult el a végtelen meghódítására. Úgy tűnik már sehol sincs menekvésünk a reklámok elől - az egyetlen szerencse, hogy az űrben már nem hallatszik az ember sikolya.

Brooke McDonald, Adbusters

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo