Online: gyors, olcsó és hatékony piackutatás

Akár 1000 ember megkérdezésénél is a felmérés kezdete után tíz nappal, de legkésőbb négy hét múlva rendelkezésre állnak a megrendelő számára szükséges adatok online piackutatás esetén - állapítja meg Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató intézet igazgatója.

Az időtényező mellett a költséghatékonyság is jelentős érv az új marketingmódszer mellett: az interneten keresztül folytatott felmérés 30-60 százalékkal olcsóbb, mint ugyanaz személyesen feltett kérdésekre kapott válaszok papírra jegyzésével. Egy internetes kérdőív lekérdezésének költsége tartalmától és bonyolultságától függően 400 és 1000 forint között mozoghat.
Az online módszerek értékét növeli, hogy egyszerűek. Nincs hozzájuk szükség kérdezőbiztosokra és adatrögzítőkre sem, a válaszok egy könnyen kezelhető és feldolgozható adatbázisba kerülnek.
Kinek hatékony ez a módszer? Online piackutatáson érdemes elgondolkoznia minden olyan vállalatnak, amely a célcsoportját egészben vagy részben interneten keresztül akarja elérni. Például ilyenek a tartalomszolgáltatók, online reklámügynökségek, nagyrészt az IT cégek, vagy akár bankok, utazási irodák, B2B forgalomban érdekelt cégek. A napi fogyasztási cikkek piacának szereplői pedig erőteljes hagyományos kommunikációjukat támogathatják online csatornákon keresztül.

Az online módszerek különösen jól használhatóak egy-egy vállalat saját ügyfélkörének részletesebb megismeréséhez és adatbázisok fejlesztéséhez. A bankok érdekeltek is, nyitottak is az online piackutatásokra: elektronikus számlacsomagjaik összeállításához értékes piaci információkat szerezhetnek be ezen a módon.
A hirdető cégek új, minden eddiginél pontosabban körülhatárolt célcsoportokat nyerhetnek vagy ismerhetnek meg termékeik vagy szolgáltatásaik számára.
A nagy vállalatok belső humánpolitikájában szintén fontos szerepet játszhat az internet. Hiszen kicsi az esély őszinte válaszokra, ha egy alkalmazott az E-mail-en kapott levélre küldi vissza a választ. Viszont névtelen megkérdezés keretében kapott kérdőívet másként töltenek ki a megkérdezettek, ha semleges, külföldi adatfeldolgozó szerverére kerül a válasz, amelynek forrása garantáltan anonim marad.
Az online kutatásokkal a vállalatok egymás közti kapcsolatában, az úgynevezett B2B szegmensben például a web fejlesztő cégek sikeresen tárhatják fel, hogy megrendelőik milyen tartalmakat, szolgáltatásokat igényelnek, míg a telekommunikációs cégek például az online kutatások révén szereznek be ügyfeleikről olyan információkat, amelyek révén eredményesebben tartják meg őket, illetve növelik a számukat.

Az online kutatásokban érdekelt cégek számára egy lehetséges partner a Netsurvey. Bokker Sándor elmondta:
- Amíg tavaly kutatásaink közel 90 százaléka online témákkal foglalkozott, és vizsgálataink hasonlóan túlnyomó részét még offline módszerekkel végeztük el, addig ma már az online témák zömét online módon is kutatjuk.
Tapasztalatai szerint a potenciális megrendelők egy része nehezen szánja rá magát interneten történő piackutatásra. De ha egyszer kipróbálják, akkor a siker nyomán visszajönnek.

Mind a nemzetközi, mind a hazai trendek azt mutatják, hogy a marketing eszköztársa bővül az online irányában, és az új kommunikáció mindinkább alkalmas lesz egyes célcsoportoknak az eddigiekhez képest pontosabb megismerésére és hatékonyabb elérésére.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo