Okostelót, drónt és tévét hoz a Jézuska

Idén karácsonyra a korábbinál nagyobb méretű tévéket és okostelefonokat, valamint egyre nagyobb tudású drónokat vásárolnak majd sokan itthon – ez következtethető ki az adatokból.  A statisztikákból az is látszik, hogy az okos készülékek térhódítása minden fronton töretlen: jól fogynak az okosórák, fitneszpántok és wifis kamerák kedvező árú modelljei is.

Kép: Pixabay

Bár drónokat már több éve lehet vásárolni, az idei évben jelentősen megnőtt a kereslet a nagyobb tudású, így drágább modellek iránt. 2016-ban a vásárlók több mint fele (53%) már 40-50 colos képátlójú tévét választ, az ennél kisebb képátlójú modellek folyamatosan visszaszorulnak. Az utóbbi években folyamatosan nőtt az okostelevíziók népszerűsége is, ezek mostanra már az eladások 40 százalékát teszik ki.

A legtöbb vevő egyelőre full-HD felbontású készülékre teszi le a voksát, a négyszer nagyobb képpontot kínáló ultra-HD-s tévék csupán az eladások 15 százalékát teszik ki annak ellenére, hogy idén már nem csak csúcsmodellek érhetők el ilyen paraméterekkel. A legtöbben Samsung (40%), LG (30%) vagy Sony (10%) gyártmányú készüléket választanak, a fennmaradó eladásokon a Philips, a Panasonic és a kevésbé ismert márkák termékei osztoznak.

Hódít az Android, eltűnőben a windowsos mobilok

Az idei eladási statisztikákból egyértelműen kiderül, hogy itthon az androidos okostelefonok a leginkább kelendők, a vásárlók közel 85 százaléka választ ilyen készüléket. A népszerűségi lista második helyén már az iPhone-ok állnak közel 10 százalékos aránnyal, míg a windowsos készülékek egyre inkább eltűnnek – hiszen a Microsoftnál háttérbe szorult a saját mobilplatform-fejlesztése – ezért részesedésük mostanra alig több mint 5 százalék.

A legtöbb vásárló (közel 63%) 5 és 6 col közötti képátlójú telefont választ, míg a 4-5 col közöttiek aránya 36 százalék körüli. A kis képernyős okosmobilokat jellemzően első készülékként választják, amikor egy meglévő ügyfél további készüléket vásárol, jellemzően a korábbinál nagyobb kijelzős modellt preferál.

Ezek a legnépszerűbb okoskütyük

Már tavaly is slágertermékének számítottak, de az idén is rendkívül népszerűek maradtak az olyan olcsó fitneszpántok, amelyek lépésszámlálásra, az alvásciklus monitorozására és pulzusmérésre alkalmasak. Az okosórákat ennél többre is lehet használni: például jelzik az okostelefonon bejövő hívásokat, üzeneteket, illetve a készülék elővétele nélkül lehet irányítani róluk például a zenelejátszást. Az okosórák közül idén az 50 ezer forintnál olcsóbb típusokat vásárolták a legtöbben.

A karácsonyfa alatt vélhetően sokan találnak Bluetooth-hangszórókat és hangfalakat is, az idén azonban már nemcsak az olcsó alaptípusok, hanem a prémium modellek is jelentős mennyiségben fogynak. Nagyon népszerűek az otthonokba szánt okoseszközök közül a wifis biztonsági kamerák is, amelyek segítségével számítógépről vagy okostelefonról bármikor megnézhetjük, minden rendben van-e otthon.

KKV pályázati ügyfélnap (2016.11.15.):

Nélkülözhetetlen tudnivalók az uniós forrásokról, kedvező KKV ajánlatok a Lenovo és Microsoft támogatásával.

Ajándékozási csapdák – kerüljük el őket!
Az üzleti ajándékozás több, mint figyelmes, örömet okozó gesztus. Az ajándékozásnak megvan az a ki nem mondott vonása is, hogy kifejezve törődésünket, illetve hálánkat az üzleti partner iránt, megerősíti szakmai, üzleti kapcsolatainkat is. De könnyű bakizni vele. Szakértőnk segít, hogy ne legyen gond!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo