„A ChatGPT és a hozzá hasonló nagy nyelvi modelleken működő megoldások, új dimenziót nyitnak az AI alkalmazások terén. Az LLM-alapú ügynökök nyelvértelmezési és döntéshozatali képességeik révén forradalmasítják az üzleti folyamatokat, de a tartalomgyártást, az automatizált kereskedést és az ügyfélszolgálatok működését is. Bár az AI már most is jelentősen növeli a produktivitást, az igazi átalakulás lehetősége még előttünk áll” – nyilatkozta Lajtai Péter.
Az AI iránti bizalmatlanság nő
Míg 2024-ben 36 százalék fogalmazott meg aggodalmakat a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, addig idén már 38 százalék azok aránya, akiknek fenntartásaik vannak. Ez a növekvő aggodalom egyértelmű jelzés arra vonatkozóan, hogy az AI-technológiák terjedése által elérhető izgalmas lehetőségek számos problémát hordoznak. Leginkább a generált és a valós tartalmak keveredése, felismerése aggasztja a válaszadókat.
„A kutatásban megkérdezettek 66 százaléka fejezte ki aggodalmát az információk szűrésének nehézségével kapcsolatban, míg 53 százalék már tapasztalja a félrevezető információk terjedését” – hangsúlyozta Kelemen Ákos, a PwC Magyarország szakértője.
Figyelemreméltó annak a 35 százaléknak az aránya is, akik szerint nem lesz szükség lexikális tudásra az AI-nak köszönhetően.
A technológia gyors fejlődése és az AI-alkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése hatalmas nyomást gyakorol a felhasználókra, akik egyre inkább tartanak az adatvédelemmel, megbízhatósággal és az átláthatósággal kapcsolatos kérdésektől. Márpedig ez a tendencia akadályozhatja az AI széleskörű elfogadását és olyan nehézségeket okozhat, melyek hosszú távon lassíthatják a technológia fejlődését és integrációját.