„Bár ez a növekedés örömteli, érdemes megvizsgálni, hogy ez a fejlődés mennyire kiemelkedő nemzetközi összehasonlításban. Vajon valóban gyorsabban alkalmazzuk az AI-t, mint más országok, vagy csak követjük a globális trendeket? Az ehhez hasonló kitekintés segíthet megérteni hazánk helyét a nemzetközi AI-felkészültségi versenyben” – mutatott rá Lajtai Péter, a PwC Magyarország Data & AI területét vezető cégtársa.
Nem meglepő módon a legaktívabb felhasználók a Z generáció tagjai (71 százalék), a tanulók (88 százalék) és a szellemi munkát végzők (56 százalék), azonban 2024-hez képest változott az, hogy mire használják az AI-t. A válaszok alapján 60 százalék privát jellegű kérdésekre, 46 százalék fordításra, 31 százalék szövegírásra és 27 százalék képgenerálására.
Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary performance médiaigazgatója így foglalta össze az idei eredményeket:
„Az AI-technológia világa mindennél gyorsabban fejlődik, és ez a magyar lakosság hozzáállásán is látszik. A 2024-es felfutáshoz képest mára szignifikánsan nőtt a mindennapi felhasználók száma, ami egyértelműen mutatja, hogy ezek az eszközök szerves részei lettek az életünknek, és nem egy múló trendről beszélünk, mint oly sok korábbi technológiai innováció esetén.”
A ChatGPT a legismertebb
A ChatGPT nem csupán egy eszköz, hanem az AI-technológiák hazai integrációjának egyik ikonikus jelképe is lett. Spontán ismertsége 2025-re jelentősen megugrott, 22,6 százalékra az előző évi 8,6 százalékról, ezzel magasan az élen jár az ismert AI-eszközök listáján. A Gemini 6,2 százalékos ismertséggel második. Bár a Copilot széles körben alkalmazott munkahelyi környezetekben, de a személyes, mindennapi használata kevésbé elterjedt, spontán ismertsége mindössze 4 százalék.