Nők a plázákban

Egyre gyakrabban egyedül bonyolítják le a háziasszonyok a napi fogyasztási cikkek vásárlását. Ez a célcsoport valójában könnyen elérhető az ilyen termékeket forgalmazók számára – derül ki a GFK legújabb felméréséből.

Országosan már a vásárlók 61 százaléka olyan nő, aki az élelmiszerboltban egyedül dönt a vásárlásról. Ez az állítás az átlagosnál nagyobb mértékben érvényes a lakóhelyhez közeli kis üzletekre, a szupermarketekre, és a drogériákra. De főszerepet játszanak a nők a hipermarketben is, ahol leginkább szabadidős programnak számít a bevásárlás, gyakran családi körben. Hiszen a hipermarketek vásárlói közül 36 százalékot tesznek ki az egyedül „shoppingoló” háziasszonyok, további 18-at a házaspárok, 6-ot az anyák gyerekkel, 8-at pedig a családok. A napi fogyasztási cikkeket egymagukban beszerző nők aránya 49 százalék. A hipermarketekben FMCG terméket vásárlók között már csak 22 százalék a magányos háziasszonyok aránya, míg a házaspároké 27 százalék.

Mivel az internethez hozzáférő nők száma majdnem megháromszorozódott az elmúlt négy év során, és elérte a 790 ezret, egyre érdekesebb célcsoportot jelentenek a napi fogyasztási cikkek kereskedelmének online kommunikációja számára. Különösen a 15-29 éves nők felzárkózásának következtében válnak egyre kiegyensúlyozottabbá a nemek lehetőségei. Ebben a korosztályban ugyanis a férfiak aránya négy évvel ezelőtt még 30 százalékkal meghaladta a nőkét, de mára ez a különbség eltűnt, állapítja meg a Netsurvey Internetkutató Intézet „Magyar Online Monitor” (MOM) című legutóbbi felmérése.
Férfiak és nők aránya egyforma mind az Internethez hozzáférő 15-29 évesek körében 38-38 százalékkal, mind a 30-49 éveseknél 20-20 százalékkal.
Eltérés csak az 50 éveseknél is idősebbeknél tapasztalható, ahol a férfiak 8, a nőknek viszont csak 4 százaléka jut hozzá a web-hez.
- Mivel a leggyakrabban internetező nők háromnegyed része tartozik a legnagyobb jövedelmű háztartásban élők és a legkedvezőbb vagyoni helyzetben lévők csoportjába, könnyen elérhetők mind az élelmiszert, mind a háztartási vegyi árut és kozmetikumot forgalmazók számára – hangsúlyozza Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója.
A gyakran internetező nők, elterjedt angol kifejezéssel „heavy user” háromnegyede legalább három személyes háztartásban él. Közülük csaknem kétharmadnak gyermeke is van.
Iskolai végzettség szerint a gyakran, azaz hetenként általában egy alkalomnál többször internetező nők egyharmada diplomás, és csak egynegyedük nem tett érettségit.

Foglalkozásuk alapján a gyakran internetező nők több mint fele sorolható a vállalkozó, vezető vagy diplomás szellemei dolgozó kategóriába.
Településtípus szerint kiemelkedik a gyakran internetező nők között a budapestiek magas, 39 százalékos aránya, majd a megyeszékhelyek következnek – 24 százalékkal.
A gyakran internetező nők további jellemzője, hogy a felnőtt népesség átlagát jóval meghaladó mértékben rendelkeznek mobil telefonnal, bankkártyával, betétszámlával, életbiztosítással, önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal és értékpapírral.

Internetezni legtöbb nő az iskolában szokott, majd a saját otthon, munkahely és az egyéb helyek következnek. Ezt tükrözi az iskolai végzettség szerinti megoszlás is. Az internetező nők háromnegyede ugyanis legfeljebb érettségivel rendelkezik. Foglalkozás szerint kiemelkednek a tanulók, mivel szinte minden második internetet használó nő ebbe a csoportba tartozik. Őket követi a másik nagy csoport, a szellemi munkát végzőké.

A lakóhely településtípusa szerint leginkább a budapestiek felülreprezentáltak, de ez elmondható a megyeszékhelyeken élőkre is. Erősen alulreprezentáltak viszont a községekben lakó nők.

Viszonylag egyenletesen oszlik meg a háló használatának gyakorisága a nők között. Egyharmaduk havonta egyszer-kétszer vagy ritkábban kapcsol a web-re, egyformán egynegyedük hetenként, vagy hetente többször, míg egyötödük naponta.
Online vásárlást már az internetező nők 4 százaléka bonyolított le, míg további 9 százalék tervezi.

Ha az érdeklődési köröket vesszük számba, akkor azt látjuk, hogy az internetező nők érdeklődési körei közül elsöprő többséget képviselnek a könnyűzene kedvelői. Egyaránt kétharmad körüli arány érdeklődik az egészséges táplálkozás, kozmetika- ajánlatok, lakás-lakberendezés, környezet-környezetvédelem iránt.

Összességében megállapítható, hogy az internetező nők a felnőtt lakosság átlagához képest aktívabbak, az érdeklődésük sokoldalúbb.
A világhálót használó nőkre jellemző kedvező trendek további javulása akkor várható, ha a fiatalabb nők közül a jelenleginél sokkal többen fognak hetenként többször internetezni.

A MOM az internet-hozzáférés és –használat jellemzőit negyedévenként méri fel Magyarországon. A kutatássorozat az internettel kapcsolatos alapinformációk változásait folyamatosan követi. Az adatgyűjtés módja negyedévenként 6 350 felnőtt személyes megkérdezése.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo